سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیکلاس مادورو:

«مبارزه دروغین» آمریکا علیه تروریسم ۴.۵ میلیون کشته بر جای گذاشت

مادورو در واکنش به باقی ماندن نام ونزوئلا در لیست کشور‌های حامی تروریسم ادعای مبارزه با تروریسم آمریکا را «کلاهبرداری دروغین» خواند.

آمریکا برای سومین سال متوالی ونزوئلا را در فهرست کشور‌هایی حامی تروریسم، نگه داشت. دولت نیکلاس مادورو نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد  این اتهام را نمی‌پذیرد. دولت ونزوئلا همچنین مبارزه ضد تروریستی آمریکا را  یک «کلاهبرداری دروغین» خواند که برای بشریت نزدیک به ۴.۵ میلیون کشته و حدود ۸ میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.

براساس گزارش لاتین نیوز، ایوان گیلیت، وزیر خارجه ونزوئلا در توییتر رسمی خود اعلام کرد که این کشور «سال به سال» به تعهدات ملی و بین‌المللی خود برای مبارزه با تروریسم عمل می‌کند و گنجاندن آن در فهرست مذکور نیز به‌عنوان «اقدامی غیراخلاقی» توصیف شده است.

نیکلاس مادور، رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در واکنش به این اقدام آمریکا اعلام کرد «استفاده از اجبار» به عنوان یک سیاست خارجی آمریکا، صرف نظر از تأثیر اقدامات آن بر زندگی انسان‌ها، «شکل واقعی تروریسم» است. امروز یک سوم کره زمین از تروریسم اقتصادی، سیاسی و مالی آمریکا رنج می‌برد. دولت مادورو نیز از آمریکا خواست که به قوانین بین المللی احترام بگذارد و برای تثبیت صلح جهانی به رویه دیپلماسی بازگردد.

برخلاف ادعای مبارزه با تروریسم، تاریخ آمریکا مملو از کشتار‌های جمعی و نسل‌کشی در نقاط مختلف جهان است. آمریکا به همراه متحدان خود در انگلیس و فرانسه، در جنگ جهانی دوم با شوروی سابق در برابر آلمان پیروز شدند، اما این پایان جنگ بود که قتل عام آمریکا علیه ژاپن در اقیانوس آرام و استفاده از بمب اتمی را رقم زد.

مسلما مرگبارترین جنگ در تاریخ آمریکا در ویتنام رخ داد، اما درگیری دو دهه طول کشید که به «کامبوج» و «لائوس» نیز سرایت کرد. پس از آسیا، آمریکا از دهه ۱۹۹۰ با جنگ خلیج فارس توجه خود را به خاورمیانه معطوف کرد؛ حضور واشنگتن در منطقه پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تشدید شد و کل چشم انداز خاورمیانه را تغییر داد.

این تنها جنگ‌های مستقیم آمریکا بوده است آمریکا در جنگ‌های نیابتی بسیاری نیز شرکت داشته است. در اکثر کودتا‌های در جهان مخصوصا آمریکای جنوبی و جنگ‌های داخلی در سراسر دنیا ردپای آمریکا کاملا مشخص است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
بغدادی و بن لادن پیش آمریکان والا عکس و فیلم و تیکه های جنازه اونا رو نشون میداد
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
باید کشورا جهان برابر بی عدالتی های امریکا متحد شن
زورگویی کافیه

اینکه اقازاده های کشورا تو بغل امریکا امپریالیسم پرورش بیایند و اونجا زندگی کنن
و ملت ها تحت فشار زورگویی امریکا باشند
عدالت نیس
با حساب
۱۹:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
الان از آمریکاییا بپرسی پروپرو میگن 4.5 تروریست کشدیم ..... !
با حساب
۱۹:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
نه بابا میگن 4.5 میلیون تروریست کشدیم ... :))))) اگه آدم حسابی بودن میگفتن 4.5 نفر :)))))
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا فقط به دنبال دزدی و غارت منابع دیگر کشورها به بهانه های مختلف است.مرگ بر آمریکای دزد و تروریست