سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبان:

معادن مناطق عشایری به عشایر خدمات ارائه دهند

معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایر ایران تاکید کرد: معادن حاضر در مراتع و مناطق عشایری، طبق قانون موظف به ارائه خدمات به عشایر مناطق خود هستند.

مهدی میزبان در شورای عشایری شهرستان سرچهان استان فارس، با اشاره به گستردگی ایلات و طوایف فارس و پراکندگی عشایر در مناطق عشایرنشین استان، گفت: موقعیت جغرافیایی مناطق عشایری شهرستان سرچهان باتوجه به معادن و منابع طبیعی متنوع آن موقعیتی خاص بوده که باید مشکلات عدیده‌ای همچون مشکلات اسکان موقت ودائم، آبرسانی سیار و پایدار، اقتصاد تک بعدی و... که گریبانگیر عشایر منطقه می‌باشد حل و فصل شده تا عشایر از این منابع بهره مندی کافی را داشته باشند.

او گفت: گاهی معادن حاضر در مناطق عشایری باعث ایجاد مشکلاتی همچون تعرض به مراتع و چراگاهها، از بین بردن ایلراه‌ها و... می‌شوند که طبق قانون، متولیان این معادن موظف به ارائه خدماتی منجمله تعمیر و بازگشایی ایلراه ها، استفاده از نیروی انسانی از عشایر و... هستند که باتوجه به تجارب قبلی در دیگر استان‌های کشور در این زمینه، باید در اسرع وقت با رایزنی و پیگیری از مراجع ذیربط این مشکلات حل و فصل شود.

میزبان در ادامه گفت: باتوجه به مطالعات انجام شده در راستای ایجاد اسکان دائم برای عشایر منطقه دوچاهی شهرستان سرچهان، در صورت سازمان امور عشایر کشور و اداره کل امور عشایر برای اخذ مجوزها، حفر چاه، انتقال آب شرب و ... حمایت و پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید همت جمعی مدیران استانی و شهرستانی بر این باشد که در راستای رفع تمام موانع در زندگی جامعه عشایری تمام تلاش خود را بکار بگیرند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در رفع موانع و مشکلات این قشر مولد و زحمتکش همچون جوامع شهری و روستایی خدمات دهی عادلانه‌ای داشته باشند.

سلیمی، فرماندار شهرستان سرچهان نیز در این جلسه خواستار پیگیری بازگشایی و راه گشایی ایل راه‌های عشایری، بهره مندی عشایر از ظرفیت ارزش افزوده شهرستان، رفع مشکلات اسکان‌های نیمه تمام شهرستان و... شد و گفت: فرمانداری این شهرستان نظارت ویژه‌ای بر دستگاه‌های اجرایی سرچهان برای خدمات رسانی دقیق به عشایر را در دستور کار خود قرار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.