سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منظر قلعه رودخان از زباله پاکسازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از پاکسازی منظر قلعه رودخان در حریم سایت میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، منظر قلعه رودخان که در حریم سایت میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی قرار دارد، از زباله پاکسازی شد.

او افزود: این اقدام با مشارکت پایگاه میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی، پایگاه ملی قلعه رودخان، جمعیت هلال احمر، اداره کل محیط زیست استان گیلان، ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و میراث شهرستان فومن انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: منظر فرهنگی قلعه رودخان بی‌تردید یکی از زیباترین عرصه‌های طبیعی این استان است.

به گفته جهانی، وجود گونه‌های درختی منحصر به فرد جنگل‌های هیرکانی مانند شاه بلوط و سرخدار، رودخانه، آبشار، انواع گیاهان بالا رونده و درخت زی و قلعه تاریخی رودخان از ویژگی‌های این منظر طبیعی است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

او تصریح کرد: رهاسازی زباله توسط گردشگران یکی از معضلات اصلی این عرصه طبیعی زیبا به شمار می‌رود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، حجم بالای گردشگران، کمبود نیروی انسانی و امکانات، دشواری مسیر دسترسی به قلعه و پرشیب بودن منطقه، نقل و انتقال زباله به خارج از منطقه را بسیار دشوار کرده است.

جهانی اظهار امیدواری کرد: این منظر زیبا و بی‌نظیر، در آینده‌ای نزدیک، با اختصاص بودجه مناسب و اجرای برنامه‌های آموزشی و مدیریتی و همچنین اعمال قوانین مرتبط، از معضل زباله رها شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.