سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت گاز:

تعویض بیش از ۴ میلیون دستگاه بخاری با بازده بالا در دستور کار است

رحمانی گفت: تعویض ۴ میلیون و یکصد هزار دستگاه بخاری با بازده بالا در دستور کار است که باید از سوی شرکت ملی گاز ایران و از منابع داخلی یا سرمایه‌گذار تأمین شود.

آقای مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در سال‌روز «روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف»، گفت: یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌حل‌ها برای این مسئله، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف است.

او ادامه داد: این موضوع در قوانین الگوی مصرف و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هم تأکید شده و چند بند قانون بودجه به این موضوع پرداخته و بازاری نیز برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تشریح چهار طرح بزرگ این شرکت برای بهینه‌سازی مصرف، تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای این مهم، صندوقی مشترک بین وزارتخانه‌های نفت و نیرو ایجاد کرده که آورده آن از طریق شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران و وزارت نیرو هزینه می‌شود تا طرح‌ها و پروژه‌های مربوطه را از نظر مالی حمایت کنند.

رحمانی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در وزارت نفت، گفت: در این باره مصوبه‌ای از سوی شورای اقتصاد داریم که چهار طرح بزرگ در زمینه بهینه‌سازی مصرف در واحد‌های مسکونی تعریف شده است.

او با تشریح چهار طرح یادشده، توضیح داد: تعویض ۴ میلیون و یکصد هزار دستگاه بخاری با بازده بالا در دستور کار است که باید از سوی شرکت ملی گاز ایران و از منابع داخلی یا سرمایه‌گذار تأمین شود که سهم اجرای امسال، ۷۶۰ هزار دستگاه بخاری است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: طرح دیگر تعویض و نصب اتصالات مفصلی پیش و پس از نصب رگلاتور است تا از ایجاد نشتی جلوگیری کند.

بهینه‌سازی بیش از ۶۲ هزار موتورخانه بصورت رایگان رحمانی با اشاره به طرح دیگر یعنی «بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری» که اجرای آن از مهرماه سال ۱۳۹۹ آغاز شده، گفت: تاکنون بیش از ۶۲ هزار موتورخانه در بخش تجاری، خانگی و عمومی بهینه‌سازی شده و شرکت ملی گاز در مجموع موظف به بهسازی ۳۲۰ هزار موتورخانه است. به گفته وی، بهسازی و تعویض موتورخانه‌ها و سیستم گرمایشی در بخش آموزشی نیز باید براساس مصوبه شورای اقتصاد از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.