سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری امتحان‌های نهایی پایه دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از حضور ۱۵ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در امتحان‌های نهایی خبر داد.

محمد جمالی آرند با اشاره به آغاز امتحان‌های نهایی پایه دوازهم از فردا در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور گفت: ۱۵ هزار دانش آموز دختر و پسر در این آزمون‌ها حضور دارند.

او با بیان اینکه آغاز آزمون‌ها از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است، ادامه داد: احراز هویت و حضور غیاب دانش آموزان به صورت الکترونیکی بوده و لازم است دانش‌آموزان به موقع در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

جمالی آرند با بیان اینکه تصحیح اوراق امتحانی الکترونیکی و پاسخنامه‌ها شخصی سازی شده است، ادامه داد: با همکاری استاندار و سایر دستگاه‌ها همه اقدامات و تمهیدات برای برگزاری مطلوب امتحانات نهایی اندیشیده شد و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان می‌گوید: آزمون‌ها استاندارد طراحی شد و منبع سوالات از کتاب درسی، مفهومی و برخی از آنان با ضریب ۲۵ درصد دشواری پایین خواهد بود.

او اضافه کرد: با تشکیل ستاد امتحانات در استان و شهرستان‌ها و پیگیری و تلاش‌های شبانه روزی همکاران اسکنر و چاپگر‌های پرسرعت برای حوزه‌های تصحیح خریداری و تامین شد.

به گفته جمالی آرند؛ در حوزه‌های امتحانی تجهیزات لازم از جمله سیگنال یاب، موبایل یاب و دوربین هم تهیه و نصب شده است.

این مقام مسئول به جزئیات برگزاری آزمون امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: فرایند آزمون بطور کامل ضبط خواهد شد، تصحیح امتحانات الکترونیکی و پاسخنامه‌های امتحانات بعد از اسکن و بارگذاری در سامانه، توسط معلمان استان‌های دیگر تصحیح خواهند شد که تصحیح کننده اول نمره تصحیح کننده دوم را نمی‌بیند و اگر اختلافی بود برای فرد سوم ارسال می‌شود.

او افزود: همراه داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی همراه دانش آموزان تخلف محسوب می‌شود و برابر مقرارت محروم خواهند شد.

جمالی آرند اضافه کرد: در آزمون سراسری سوابق تحصیلی سهم ۴۰ درصدی دارد که ۲۶ درصد مربوط به دروس عمومی و ۱۴ درصد ویژه دروس اختصاصی است و این سهم در آزمون سراسری لحاظ می‌شود.

او می‌گوید: دانش آموزان و اولیاء هیچ گونه دغدغه و نگرانی نداشته باشند و امتحانات به نحو مطلوب و در کمال صحت و سلامت برگزار خواهد شد.

به گفته جمالی آرند؛ دانش آموزان پایه دوازدهم امسال نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته و از ۳۱ اردیبهشت ماه بیش از ۱۵ هزار نفر دانش آموز کهگیلویه وبویراحمدی در ۹۳حوزه در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.