سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۲۲۹ بهبودیافته اعتیاد در سمنان/ ۴۳۹ معتاد متجاهر ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از بازگشت بیماران بهبودیافته از اعتیاد را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و از ایجاد اشتغال برای ۲۲۹ نفر از بهبودیافتگان خبر داد.

منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان گزارشی از اهم فعالیت‌های معاونت امور توسعه پیشگیری ارائه کرد و با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در استان به ویژه در فضای مجازی اظهار کرد: علل و عواملی که موجب می‌شود تا فرد دچار آسیب‌های اجتماعی به ویژه «اعتیاد» شود، بسیار متفاوت است به همین دلیل برنامه‌های درمان و پیشگیری از آن هم باید متنوع و متعدد باشد.

منطقی با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یک بیماری اجتماعی روز به روز با چهره‌های متفاوت در حال گسترش است، گفت: هم‌اکنون در استان ۱۲ مرکز اقامتی میان‌مدت، ۱۲ مرکز سرپایی، یک مرکز گذری (شل‌تر) و یک مرکز جامع درمان اعتیاد در استان زیر نظارت بهزیستی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یکی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از اعتیاد را آگاهی‌بخشی و پیشگیری قبل از درمان دانست و جمعیت مورد آموزش در طرح پیشگیری از اعتیاد در استان در سال گذشته را ۲۳۴ هزار و ۷۹ نفر اعلام کرد.

وی افزود: در سال گذشته با همکاری بینِ‌بخشی طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری و همراهی بهزیستی اجرا شد که در این طرح طی یک سال تعداد ۴۳۹ معتاد متجاهر ساماندهی و مراحل بازتوانی خود را آغاز کردند.

منطقی یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از بازگشت بیماران بهبودیافته از اعتیاد را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و از ایجاد اشتغال برای ۲۲۹ نفر از بهبودیافتگان در سال گذشته خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.