سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ارومیه:

مسئولان باید برای تامین مایحتاج مردم توجه جدی بکنند

امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان کشوری باید پیش بینی‌های لازم را برای تامین مایحتاج مردم خصوصا در زمینه نان و مرغ مورد توجه قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان این که مسئولان کشوری باید پیش بینی‌های لازم را برای تامین مایحتاج مردم خصوصا در زمینه نان و مرغ مورد توجه قرار دهند گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی علمی و سایر حوزه‌ها قله‌های موفقیت را فتح کرده است و باید با فعالیت‌های جهادی امورات معیشتی مردم نیز به نحو احسن تدبیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت امام جمعه فقید ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حسنی مجاهد نستوه آذربایجان را نماد مقاومت مردم آذربایجان دانست و گفت: باید از علمای دینی که پیشقراول حرکت‌های دینی و انقلابی اوایل انقلاب بودند قدردانی شده و جایگاه آنان رفیع شمرده شود.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و روز دختر میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: تربیت درست و اسلامی فرزندان یکی از وظایف مهم پدران و مادران است و باید تربیت دینی خصوصا دختران با توجه به فعالیت دشمنان در جهت اباحه گری و ترویج بی بند و باری مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: ترویج عفاف و حجاب در واقع ترویج ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است و این مهم موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن مناسک حج و دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب نیز گفت: باید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مناسک حج تاکید شود.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین امام علی (ع) خدمت به مردم را یکی از اموراتی دانست که ماندگار خواهد بود گفت: باید همگی برای انتقال از این دنیا به عنوان یک زندگی ابدی آماده باشیم چرا که انسان با مرگش قیامت وی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در روز قیامت بر اساس فرمایش امیر المومنین علی (ع)، عمر هر کسی حجتی برای سعادت و یا شقاوت فرد است چرا که خداوند از عمر او سوال می‌کند این که عمرش را در چه راهی صرف کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.