سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه شهرکرد؛

بسیج همگانی برای جوانی جمعیت ضروری است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه توجه به جوانی جمعیت از ضرورت‌های کشور و وظیفه همه آحاد جامعه به شمار می‌رود، گفت: بی‌توجهی نسبت به آن خسارت‌های ناگواری در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: روز ۳۱ اردی‌بهشت روز جمعیت نامگذاری شده است که از مقوله‌های مهم کشور و تکلیف آحاد جامعه است و همگان باید در این خصوص وظیفه خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مقوله پیری جمعیت یک تهدید برای کشور است، تصریح کرد: بی‌توجهی به جوانی جمعیت سبب می‌شود تا در آینده نزدیک برای تامین نیروی کار محتاج به بیرون شویم و این موضوع سبب وابستگی کشور و آسیب‌های بعدی آن می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آمار طلاق، ازدواج و فرزندآوری در کشور نگران‌کننده است، افزود: امروز روزی نیست که اقتصاد و معیشت را عامل این وضعیت بدانیم هرچند دولت باید زمینه‌سازی و بسترسازی کند و قانون جوانی جمعیت را هر چند ضعف‌هایی دارد، به‌طور کامل اجرا کند.

نکونام در ادامه با تبریک فرارسیدن اول ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: ویژگی‌های عبادی، علمی، سیاسی، اخلاقی و رفتاری این بانوی مکرمه اسلام الگوی والایی برای دختران امروز جامعه اسلامی است و باید این شخصیت را بخوبی درک کرد و اگر دختران به این بانو اقتدا کنند به بالاترین کمال می‌رسند.

وی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد روز فتح خرمشهر و چهارم خرداد روز دزفول و مقاومت و پایداری، تصریح کرد: درسی مهمی که از این مناسبت‌ها می‌گیریم، درس مقاومت در همه عرصه‌هاست چرا که مقاومت و پایداری نتیجه‌ای جز پیروزی در برنخواهد داشت.

نکونام ادامه داد: مقاومت و پایداری در تحریم‌ها، انواع فتنه‌ها و هجمه‌های دشمن نظیر هجمه به ساحت زنان، مقاومت در برابر هجمه‌ها علیه جمعیت، مقاومت در برابر هجمه علیه ولایت فقیه، اسلامیت و شورای نگهبان و در سایر امور ضروری است و نیاز به بصیرت و تبیین دارد تا در نهایت به پیروزی کشور منجر شود.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیروزی‌های نظامی و دفاعی کشور را نتیجه مقاومت در عرصه دفاعی دانست و گفت: امروز ایران اسلامی در عرصه تجهیزات نظامی و دفاعی به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کرده که نمونه آن را عملکرد ناوشکن کشور در روز‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که با کار جهادی و مبتکرانه و در دوران تحریم رقم خورد.

نکونام با بیان اینکه قدرت در جهان در حال انتقال به شرق است، افزود: اتحاد چین روسیه و ایران قوت گرفته و متحدین غربی از جمله عراق و عربستان از غرب ناامید شدند و به فکر پیوند با قدرت‌های شرقی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تداوم پیروزی‌های کشور به عملکرد داخلی ارتباط دارد و باید به رکن اصلی نظام که مردم هستند بیش از پیش توجه شود و با پاسخگویی به مطالبات و گره‌گشایی از امور رضایتمندی آن‌ها را جلب کرد.

امام جمعه شهرکرد برپایی میز‌های خدمت در مصلای‌های نماز جمعه را از اقدامات موثر در پاسخگویی به نیاز‌ها و مطالبات مردم دانست و گفت: در همین ۲ هفته اخیر در برخی زندگی‌ها در همین میز‌های خدمت تحول‌های مثبتی ایجاد شده است.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به درس‌های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم خداوند تبارک و تعالی به وجود نازنین پیامبر گرامی، دستور انذار به مردم می‌دهد به طوری‌که در سوره مبارکه انعام آیه ۵۱ آمده است که پیامبر مردم را از تنهایی در قیامت بترسان و در آیات دیگر کتاب آسمانی به غفلت مردم نسب به قیامت و روز حسرت انذار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سوره انبیا آیه ۴۵ هم مصداقی از انذار و ترساندن مردم وجود دارد به‌طوری‌که در این آیه شریفه مردم نسبت به عذاب جهنم ترسانیده می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.