سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربیت ۷ هزار پزشک در سال از دستاورد‌های ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: یکی از دستاورد‌های موفق انقلاب اسلامی، ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت است.

ناصر سیم فروش در نخستین کنگره بین المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی گفت: تربیت سالیانه ۷ هزار پزشک در بیش از ۶۸ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور از دستاورد‌های ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت است.

وی، نیروی انسانی را سرمایه بزرگ کشور‌ها برشمرد و افزود: با ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، انقلاب پزشکی رخ داده است. 

سیم فروش عنوان کرد: روند تربیت دانشجویان در رشته‌های مختلف وابسته به پزشکی صعودی بوده و ما در منطقه و در دنیا جایگاه نسبتا خوبی داریم. 

به گفته وی، تنوع و توسعه رشته‌های فوق تخصصی و فلوشیب در ایران، افزایش فارغ التحصیلان پزشکی خانم، گسترش توریسم درمانی در منطقه، جایگاه برتر منطقه در پیوند مرگ مغزی و اهدا زنده از دستاورد‌های ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت است. 

سیم فروش، آینده پزشکی ایران را درخشان برشمرد و ضمن گرامی داشت هفته ملی جمعیت، بر بحران جمعیت و افزایش سالخوردگی در کشور تاکید کرد و افزود: مسئله فرزند آوری باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا ایران جوان بماند. 

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه دین و معنویت در تولید علم، افزود: علیرغم پیشرفت علم در تمام دنیا، متاسفانه معنویت در حال سقوط است، بنابراین باید در نظر داشت بدون دین و معنویت، نمی‌توان پیشرفت کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانیومU-238.03
۰۷:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
من رویایی در سر دارم. دندانپزشک حق دخالت در امر دندان ساز را ندارد.