رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند گفت: ایران در زمینه تدوین مقاله در حوزه هوش مصنوعی رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است.

آرش خجسته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در نشست خبری اولین کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی و اقدامات وزارت بهداشت در راستای هوشمندسازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در خرداد سال گذشته راه اندازی شده است و این دانشکاه در دوران کرونا نقش پررنگی در آموزش مجازی دانشجویان داشته است. 

به گفته وی در بکارگیری آموزش دیجیتال در طب نوین کمک بزرگی کرده است. کاربرد فناوری‌های دیجیتال در حوزه‌های مختلف سلامت از جمله فعالیت‌های این دانشکاه است. 

خجسته  بیان کرد: هوش مصنوعی در سال‌های گذشته پیش رو در حوزه فناوری دیجیتال است. حمل و نقل، درمان و سلامت از جمله محور‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود. 

او افزود: در سال گذشته اولین مدرسه تابستانی برای دانشجویان علوم پزشکی برگزار کرده ایم. در این کنگره ۳۳ سخنران و ۱۵کارگاه تخصصی برگزار می‌شود. 

خجسته  ادامه داد: تصمیم گیری بالینی برای درمان بیماران یکی از مسائل مهم محسوب می‌شود.در زمینه تولید علم در حوزه هوش مصنوعی در دنیا رتبه ۱۵ و در منطقه دارای  جایگاه اول هستیم. 

او بیان کرد: آمریکا، کانادا، چین و انگلیس سرمایه گذاری خوبی در این زمینه کرده اند و در منطقه کشور‌های چین و امارات در حوزه هوش مصنوعی در پزشکی  بیشترین سرمایه گذاری کرده اند. 

خجسته گفت: امیدوارم پروژه کلان شهر هوشمند سلامت ایرانیان راه اندازی شود  تا خدمات را سریعتر به مناطق کم برخوردار و محروم ارائه بدهیم. در حوزه هوشمصنوعی در پزشکی حدود ۳۰طرح به دانشگاه فرستاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار