سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه ۱۴۶۷ مادر با علائم ناشی از سقط به بیمارستان

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مراجعه ۱۴۶۷ مادر با علائم ناشی از سقط در سال گذشته خبر داد.

شیوا کاظمی مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آمار رسمی و دقیقی از میزان سقط غیرقانونی وجود ندارد، گفت : همه چیز در این زمینه در حد برآورد بر اساس تعداد مراجعات زنان بر اثر عوارض ناشی سقط به مراکز درمانی و یا پلمب مراکز غیرقانونی سقط جنین و ... است.

وی افزود: بطور مثال سال گذشته ۱۴۶۸ نفر با علائم سقط جنین مراجعه کرده اند که هیچ کدام به عمدی بودن و غیرقانونی بودن سقط اشاره نکرده و دلایل مختلف مانند افتادن از بلندی، ضربه و ... را به عنوان علت سقط مطرح کرده اند.

کاظمی گفت: اگر حداقل ۱۰ درصد این افراد سقط عمدی و غیرقانونی داشته باشند، یعنی حدود ۱۴۶ سقط در یک سال اتفاق افتاده که آمار بسیار بالایی است. البته قطعا موارد سقط غیرقانونی بیش از این‌ها است.

وی افزود: علاوه بر این درسال گذشته ۴۳ مورد سقط غیرقانونی داشته‌ایم که خود افراد به مراکز درمانی مراجعه کرده و اعلام کرده اند که سقط غیرقانونی و تعمدی داشته‌اند.

کاظمی گفت: این آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان سقط تعمدی و غیرقانونی در جامعه بالاست و باید در این زمینه اقدامات جدی، به ویژه در زمینه فرهنگ سازی برای داشتن فرزند بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: این وضعیت در کل کشور هم حاکم است و برخی آمار‌های غیررسمی از انجام سالانه ۶۰۰ هزار سقط غیرقانونی در کشور خبر می‌دهد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.