مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از مهم‌ترین دلایل کاهش نرخ باروری در جامعه را تغییر در باور‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت : به همین دلیل برای ریشه‌یابی کاهش نرخ باروری در کشور؛ نیازمند تحلیل‌های اجتماعی هستیم.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در مراسمی که به مناسبت هفته ملی جمعیت در سرسرای بیمه سلامت استان کرمانشاه برگزار شد؛ مهم‌ترین مولفه‌های پیشرفت و توسعه کشور‌ها را نیروی انسانی آن دانست و گفت : امروز کشور‌های پیشرفته وقتی با پیری جمعیت روبرو می‌شوند با توجه به امکاناتی که دارند مهاجر می‌پذیرند تا از چرخ توسعه عقب نمانند، اما آیا کشور ما می‌تواند مانند آن‌ها مهاجر نخبه، ماهر و سالم برای جبران بحران نیروی انسانی خود در آینده بگیرد.

وی گفت: شاید در مقطعی از زمان سیاست کاهش فرزندآوری به دلایلی در کشور ما درست بوده است؛ اما امروز به دلایل بسیار روشن و علمی اصلا درست نیست و آینده ما را با بحران جدی روبرو کرده است.

تحویلیان بیان داشت: ایرانیان در طول تاریخ همیشه نشان دادند قومی دور اندیش و آینده نگری اند؛ حفر قنات در مناطق کویری برای تامین آب این را بخوبی به ما نشان می‌دهد و برای بحران فرزندآوری در جامعه نیز نیازمند راهکار‌ها و دور اندیشی هستیم و امروز باید به فکر آن باشیم که ۱۰، ۲۰ سال آینده به چه کنیم، چه کنیم نیفتیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه؛ مشکلات اقتصادی را بر کاهش نرخ باروری در جامعه را تاثیرگذار دانست، اما گفت: این موضوع صرفا به مباحث اقتصادی و معیشتی برنمی گردد و بیشتر به تغییر در فرهنگ و نگرش ما برمی گردد که نیازمند بازنگری جدی در باورهایمان هستیم.

تحویلیان دلایل کاهش فرزندآوری در جامعه را نیازمند تحلیل‌های دقیق اجتماعی توسط کارشناسان و متخصصان دانست.

اجرای "طرح نفس" با جدیت تمام در استان کرمانشاه پیگیری می‌شود

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از مهم‌ترین برنامه‌های کارگروه جوانی جمیعت استان کرمانشاه را پیگیری جدی اجرای طرح "نفس" عنوان کرد و گفت: طرح "نفس" که ۲ سال است در کشور مطرح شده برای مقابله با سقط عمدی "جنین" طراحی شده است.

رضا منصوری افزود: روزانه بیش هزار و سالیانه به طور میانگین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار جنین در کشور به طور عمد سقط می‌شود و این یک فاجعه عظیم انسانی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.