سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار در تسخیر لباس های فشن

پشت ویترین مغازه های شهر نه خبری از لباس های فاخر است نه هنر ایرانی، اینجا فقط مانتوهای یک وجبی و شلوارهای زاپ دار می فروشند.

اواسط بهار است هوا دارد آرام آرام گرم می شود، شهر حالا رنگ سبز به خودش گرفته و امید شریان زندگی را تصاحب کرده تا دل هر شهروند و احیانا مسافری را ببرد، هوای بهاری بهانه خوبی است تا دوری در شهر بزنم و لذت ببرم از هوایی که حسرت ساکنین کلان شهرها شده است.

از خیابان قارن شروع می کنم، تا چشم کار می کند یا مغازه لباس فروشی است یا دستفروش ها بساط پهن کرده اند که لباس بفروشند آن هم گران تر از خود مغازه ها!! لباس هایی که هم طرحشان عجیب است هم شکلشان و نمی دانم اگر به فرهنگ لغت مراجعه کنیم، می توانیم این چند تکه پارچه سرهم شده را لباس نامید.

در هوای خوش گشت و گذار در پرترددترین خیابان مرکز مازندران و صداهای درهم و خاص فروشندگانی که می گویند جنسشان را حراج کرده اند چشم می گردانم لابلای ویترین مغازه ها، برخی لباس ها را فکر کنم ایلان ماسک با فضا پیمای اسپیس ایکس مستقیم از مریخ آورده است چون فکر نمی کنم هیچ کدامشان به تن بچه آدمیزاده قواره شود، مانتوهای یک وجبی که می گویند مانتو کتی هست یا مانتو پیراهنی، لباس هایی که طولش کودکانه است و عرضش جوانانه و از بالا تنه مستقیم به پا می رسند و نصف بدن را نمی پوشانند، چینش بیشتر ویترین ها هم پر شده از بانداناهای نیم وجبی و شلوارهای پاره پوره و اولین سوال که ذهنم را مشغول کرده این است که چرا بعضی ها برای همین چند سانت پارچه ای که خیاطش وقت نکرده آن را کامل کند!! پول آنچنانی می دهند؟

مانتو در شان خودم پیدا نمی کنم
رفت و آمد در شهر وقتی قصد کنجکاوی داری حال و هوای خاص خودش را دارد، رفتار آدم ها را بهتر می توانی ببینی، خانم ها آرام آرام گذر خیابان ها را گز می کنند و با دیدن ویترین هر لباس فروشی توقفی از سر لذت برای دیدن مدل های جدید لباس می کنند و دوباره به راه خود ادامه می دهند.

هیچ گاه به عنوان یه مرد نتوانستم وقتم را صرف خرید کنم، همیشه همان مغازه اول لباسی را که می خواهم می خرم بر عکس کسانی که کل بازار را زیر و رو می کنند و آخر هم به این نتیجه می رسند که ای کاش از همان فروشگاه اول خیابان آن مدل لباس را می گرفتیم.

اما گاهی پیدا کردن لباس مناسب از میان انبوه مدل ها برای افراد سخت می شود، در بازار خانمی می گفت: دغدغه افرادی مانند ما که از مانتو استفاده می کنند ، نبود مانتوهای مناسب است، مانتوها یا قدشان کوتاه است یا زاپ دار هستند.



دیگری می گفت: بیشتر مانتوها یا آستینشان کوتاه است یا دکمه ندارند و جلوباز هستند، به همین خاطر امسال مجبور شدم خودم یک قواره پارچه بگیرم تا برایم مانتو مناسب بدوزند.

آن یکی انگار داغ دلش تازه شده است و می گوید : لباس ها تنوع شکل و طرح زیادی دارند اما همه نمی توانند چیزی که می خواهند را به راحتی پیدا کنند مثلا برای دختر 13 ساله ام نتوانستم لباس عید مناسب پیدا کنم و بالاجبار پارچه خریدم و با هزینه های چند برابری لباس دوختم.

ادامه می دهد: نمی گویم چادر در بازار نیست اما  قیمت‌های ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی برای من بعنوان یک زن خانه دار که شوهر کارگر و دو دختر دیگر هم دارم گران است.

داستان زمانی جالب می شود که اگر به فروشگاه های مخصوص حجاب هم سری بزنید می بینید که چادرها و مانتوهای بلند که مناسب زن ایرانی باشد قیمت های دو یا سه برابری نسبت به مانتوهای جلوباز دارند مثلا قیمت یک ساق دست بیشتر از قیمت یک شال است.

خانمی که برای خرید آمده است می گوید: سبک پوشش در خیابان ها نمایی از ویترین مغازه ها است و اگر در فروشگاه های لباس ، مانتوهای با طرح های مناسب عرضه شود مد و سبک پوشش هم به همان سمت می رود، یعنی مردم سبک پوششان بر مبنای چیزی است که در بازار است پس اگر وضع پوشش بسیاری از جامعه مناسب نیست یکی از دلایلش عرضه لباس های نامناسب در ویترین مغازه ها است که چشم آن را می بیند و عادت می کند.

می گوید: حتی شنیده ام برخی برندها به دختران جوانی که ظاهر خوبی دارند پول می دهند تا مانتوهای جدیدشان را بپوشند و در خیابان و پاساژ راه بروند یا کنار مغازه ها بایستند، با این کار مدهای جدید که عموما پوشش متعارف ندارند دیده می شود.


می گوید: در برابر این اقدام که به نظر هدفمند هم هست اتحادیه های پوشاک و کارگروه های مد و مسئولان چکار کردند؟ به خانم بد حجاب می گویند پوشش خود را رعایت کند اما آن خانم در بازار باید لباس مناسب خودش را ببیند که بخرد و بپوشد یا نه؟

پیدا کردن لباس مناسب در تابستان حالا دغدغه بخشی از جامعه زنان شده است، شاید بیشتر از مردان این زنان هستند که می دانند لباس خارج از عرف چه اثرات سویی می تواند در بنیان های خانواده ایجاد کند.

خانه ای که برای حجاب فروخته شد
پارچه چادر مشکی یکی از بزرگترین محصولات وارد شده به ایران است، حتما بهتر از من می دانید که واردات یک محصول دلار می خواهد و بالا و پایین شدن های قیمت ارز هم عجیب روی قیمت چادر مشکی اثر گذاشته است.

گرانی چادر در حالی که لباس‌های نامتعارف با قیمت‌ کمتر به فروش می‌رسد دغدغه بسیاری از تولید کنندگان چادر شده است، آنها می گویند همین گرانی باعث می شود برخی ها چادر را کنار بگذارند و مانتوپوش شوند این را ملیحه عباسپور تولید کننده چادر و ملزومات حجاب در بابل می گوید.

او با بیان اینکه خودم یک دختر جوان دارم و نیاز دختران امروزی را می دانم گفت: به نظر من جهاد امروز، هزینه کردن برای فرهنگ عفاف و حجاب و پوشش اسلامی است که اگر فرزندان ما یک پوشش آراسته داشته باشند هیچ گاه سمت مواردی چون کشف حجاب نخواهند رفت.

عباسپور ادامه داد: ابتدا برای تولید ملزومات حجاب از تولید روسری و ساق دست شروع کردیم و با استقبال دختران و خانم های شهر گستره فعالیت ما نیز افزایش یافت.

این تولید کننده ملزومات حجاب می گوید: هشت سال شروع به کار کردم که دو سال اول به صورت اینترنتی و مجازی بود و شش سال است که در بابل فروشگاه دارم و به لطف برخی مسئولین که هیچ حمایتی در راستا ترویج عفاف و حجاب انجام ندادند ، خانه خودم را برای این کار فروختم.


او گفت: فکر نمی کنم هیچ زنی راضی شود تا محل آسایش خود را بفروشد تا امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

ملیحه عباسپور با بیان اینکه دولت هیچ یارانه ای برای تامین چادر و پوشش اسلامی تخصیص نداده و برای همین قیمت چادر همیشه بالا و چند برابر قیمت مانتو است افزود: دلم می خواهد حمایت های نهاد مختلف بگونه ای باشد که بدون دغدغه کارم را انجام دهم یا مالیات پوشاک اسلامی کاهش یابد تا بتوانم کسب و کارم را توسعه دهم.

او گفت: حمایت از تولیدات به شدت پایین است در صورتی که تولیدی های مانتو توسط دولت حمایت می شوند و به آن ها وام با بهره کم اختصاص داده می شود اما ما که در مقوله حجاب کار می کنیم هیچ گونه حمایتی نمی شویم.

این تولید کننده با اشاره به این موضوع که اگر میخواهیم فروشگاه های مناسب حجاب در سطح جامعه بیشتر شود باید از تولید کننده آن حمایت شود، ادامه داد: امروزه اگر بخواهیم چادر و ملزومات مناسب حجاب اسلامی تهیه کنیم باید به یک کوچه تنگ برویم یک مغازه حجاب را در وسط محله ای پیدا کنیم اما فروشگاه لباس که اکثرا مانتو جلوباز می فروشند در خیابان های اصلی شهر مستقر هستند.

او افزود: اگر مسئولینی که در زمینه حجاب دستور می دهند ، جلسه ای با تولید کنندگان ملزومات حجاب بگذارند و دغدغه هایشان را پاسخ دهند، خواهند دید که فضا شهر چه تغییری می کند زیرا یک خانم همیشه دوست دارد خوش پوش باشد و ما می توانیم این نیاز را ذیل قوانین و مقرارت حجاب و عفاف کشور تامین کنیم.

صحبت هایش سنگینی می کند، از یک سو تصویر زنانی با موهای باز و سرهای برهنه و لباس های آنچنانی را می بینم که می گویند نباید اینگونه باشد اما زیاد دیده می شوند و از یک طرف بانوانی را می بینم که دغدغه معاش ندارند و همه چیزشان را گذاشته اند سر مرام و کمتر دیده می شوند، نمی دانم به کدام مسئول و دست اندرکار و مدیر باید این را بگویم، اصلا چرا به آنها بگویم ، زل می زنم به آیینه و به خودم می گویم که برادر، اخوی لطفا بی حجابی را ارزان و با حجابی را گران نکنید.
گزارش: محمد حسین رمدانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۱:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
در کشور اسلامی خرید وفروش مظاهر فساد باید آزاد باشد؟
مظاهر فساد که فقط مشروب فروشی نیست که مغازه ندارد
این لباس فروشی ها هم مظهر فساد محسوب می شوند وهرگونه مغازه ای که بی بندوباری وفسق وفجور را ترویج کند

همچنین اماکنی که کل بدن اراذل و....راتتو می کنند
آرایشگری هایی که وارد کارهای متنوع شده اند
ناشناس
۰۶:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
زنان رنگ مختلف نکن فقط رنگ سیاه بهتر است رنگی برابر شبيه بد شیوه دارد
ناشناس
۰۸:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
اگر مسئولین جلو تولید و فروش اینگونه مانتوهای جلو باز و کوتاه را بگیرد و حتی خودش به عنوان تولید کننده وارد عرضه و فروش پوشاک خوب و مناسب و ارزان و مانتو های خوب و مناسب و ارزان قیمت و همچنین اگر چادر خوب و ارزان در کشور تولید بشود و در اختیار مصرف کننده قرار دهد. حتمأ پوشاک در کشور مورد توجه واستقبال قرار می گیرد .
خود به خود تولیدات داخلی اصلاح می شود و از
مشکلات بد تولیدات لباسهای فشن و نا جور و حتی ورود پوشاک قاچاق به کشور در جامعه کاسته میشود .
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخه حجاب حکم و خواست خداست.قانون کشور هم هست ، ما هم اعتقاد به حجاب داریم.
ولی چرا اینجور لباس های تنگ و کوتاه و جلوه نما در دسترس هست و تو ویترین ها هست؟
آخه چرا؟
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
من فقط فشن پوشم
غفار
۲۰:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاک برسرت فشنت
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما تازه فهمیدین یه مانتو شیک پوشیده با جنس درست حسابی و فیمت مناسب پیدا نمیشه و این هدف داره
غفار
۱۴:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
پیدامیشه ولی بیماری مریضی مانع میشه تازنان ودختران ایرانی لباس خوب بپوشن
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
سرتاسر یه خیابونو میگردیم یه مانتو درست و حسابی پیدانمکنیم ینی چه
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این لباس ها را حتی فاحشه های آمریکا هم نمی پوشند
ایرانیومU-238.03
۱۷:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عمر گرانمایه در این صرف شد / تا چه خورم صیف و چه پوشم شتاء.
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازیگر دوباره کشف حجاب کردن به مانتو گیر میدید المیرا دهقانی مهراوه شریفی نیا ژیلا امیرشاهی همه چون اقامت بگیرن
احمد
۱۶:۳۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
این‌لباسهای‌دراز‌بیقوار‌ه‌ایرانی‌دیگر‌خواهان‌ندارد‌چون‌ زیاد‌پارچه‌میخواهد‌وگران‌
است‌همان‌لباسهای‌کوتاه‌ونیم‌تنه‌خوب‌است‌وارزان‌تمام‌میشود
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتفاقا اشتباه فکر میکنی یکی از اقوام یک مانتو بلند می پوشه ده ساله پیشش به خیاط داده دوخته میگه هفته ای یکی دوبار می شوره ولی خراب نشده همچنان تمیز و تازه مونده .
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عملکرد جمهوری اسلامی در برخورد با بعضی معضلات کاملا برعکس است
مثلاً به جای آشناکردن مردم با آسیبهاوخطرات مواد مخدرومحرک و یا برخورد شدید و قاطع با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدرومعتادان متجاهر متأسفانه در این بین فقط معتادهائی که ترس از آبرو دارند را جریمه نقدی و مجازات شدید میکنند!
در لباس و پوشاک هم فقط با کسانیکه آن لباس کم حجاب را پوشیده برخورد می‌کنند و از تولیدکنندگان و فروشندگان تقدیرهم میشود
ازاین قبیل عملکردهای نابجا توسط مجریان و حاکمان بسیاراست
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنده یک کارمند چادری هستم که ۱۵ سال سابقه کار در دانشگاه دارم هرگز به هیچ مناسبتی یک قواره چادر برای تشویق به بانوان چادری نداده اند بلکه بعنوان حجاب برتر بپوشیم به این دقت کنید که ما چادریها علاوه بر هزینه مانتوشلوار پوشیده برای چادر هم هزینه میکنیم و معمولا مقنعه بلندتر که گران‌تر هست می‌خریم خب اگر دولت واقعا هدفش حفظ حجاب بود بالاخره از طرف وزارت ارشاد یا تبلیغات اسلامی یا همین وزارت علوم که خودم شاغل در اون هستم یکبار بعنوان تشویق بن چادر یا مقنعه میداد پس بدانید که دغدغه حجاب نبوده داستان چیست نمی‌دانم فقط میدانم که این جدال چادری و بی حجاب در هیچ زمانی مثل حالا اتفاق نیفتاده بود و مدیر کاربردی هم وجود ندارد بگوید اصل داستان چیست
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکر کنم دنبال مال مفت هستید یا گدایی .
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مایه شرمساری همه نهادهایی است که دراین زمینه وظیفه دارند
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
پول چادور نداریم با این اوضاع گران
احسان
۱۴:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنده امروز رفتم یه دست کت و شلوار بخرم کل بازار پر بود از به قول خودشان کت شلوار اسپرت و جذبی ،آخر سر هم نتوانتسم یه دست کت شلوار مناسب پیدا کنم. گفتن باید بدی برات بدوزن.
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالم از مردهایی که شلوار جذبی میپوشن بهم میخوره.تهوع آوره که مرد به اون گنده ای اینطوری مثل خاله زنک ها لباس چسبان بپوشه
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مانتو بلند و دکمه داره واستین بلندم هست ولی گرونتر چون پارچه بیشتری میبره وقتی میری میبینی کوتاهه ارزونتر و قدرت خریدت روز به روز کمتر میشه مجبوری رو بیاری به ارزونترا که کوتاهتره شرایط مجبورت میکنه البته یه عده هستن که بسیار مقید هستن و از معیارها‌شون عبور نمیکنن ولی اکثرا به راحتی تغییر میکنن
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب بفروشن بعدشم لباس ساده هم مث اینا گرون وقتی قیمتا یکیه پس لباس جالبتر وشیکتر میخریم دیگه هیچ مشکلی تو کشور نیس مردم خیلی در رفاهن یکمم از گرونی خودرو مسکن طلا .... اقلام خوراکی بنویسید دغدغه مردم اینه ن لباس
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمی دانم مربوط به کدام سازمان می شود ولی اگر در مغازه یاتولید کننده ای که این نوع جنس ها را می آورد وتولید می کنند یا وارد کننده راجلوش بگیرند راحت تراز آن است که جلو مردم را بگیرند و بی حجابی در جامعه روز بروز بیشتر
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون لباس های که مدنظر شماست یاهمون ایرانی اسلامی قیمتش بسیاربالاس
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام متاسفانه وزارت ارشاد دراین زمینه دراین سالها کوتاهی وقصور زیادی کرده بد نیست یک بار این وزارت خانه یک خانه تکانی درست انجام دهد چون این وزارت فرهنگ است که باید درراستای امور مسائل فرهنگی اجتماعی کشور دخالت کند نه کسی دیگر اصلا خروجی این وزارت خانه تا حالا تو این سالها چه بود واقعا
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چادر عالی و باکیفیت مانتو عالی و باکیفیت دکمه دار شیک با یک سوم قیمت ایران رو در کربلا خرید کنید اگه زائر دارید حتما سفارش بدید کسانی که خریدند بسیار راضی بودند. اصلا تاجر بتونه از کربلا لباسهای شیک و چادر ارزان بیاره خیلی سود میکنه و مردم هم دعاگوش خواهند بود
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما نمیپوشیم
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
لباسهای مستعمل و بسیار گران و نا مربوط به فرهنگ و اصالت ایرانی ما موجب وهن و نابودی عزت نفس هر ایرانی هست اتجادیه صنف پوشاک الان چه نقشی دارند؟ حوزه اماکن چی؟!
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
به این توجه کنید
آخه شما اگه جلو این لباسها بگیرید بصورت زیر زمینی و قاچاق وارد میشه و فروش میره چون شما نمیتونید جلوی تقاضا بگیرید
مثل فیلتر کردن اینترنت میمونه که الان ۴۰ میلیون ایرانی از فیلترشکن استفاده میکنند
شما باید لباسهای زیبای اسلامی تولید کنید و رقابت کنید و انتخاب بذارید برای مردم با زور هیچکی تغییر نمیکنه و بدتر میشه
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بازار در تسخیر خود دولتی‌ها است اجازه ورود این چنین پوشاکی را می‌دهند که کمتر کسی قادر است لباس طبق سلیقه خودش را بخرد هر چه هست مانند ایران خودرو وسایپا که محکوم استفاده هستم و برای خرید هم و سرو دست می شکنیم لباس هم بیشتر جامعه عادت به پوشیدن لباسهای فشن کردند فرهنگ پوشش کشور را از ملت گرفته اند و مقصر اصلی هم خود دولت است .حجاب رفت اعتقادات کم رنگ شده فساد بین زنان دختران و پسرا به شدت افزایش پیدا کرده و با کتمان کاری به خودمان هم دروغ می گوییم.چادرها از سر زنان کنده شده چون اعتقادات و پوشش و حتی غذای روزانه مان هم را نشانه گرفته اند پارچه مشکی گران شده با این وضع اقتصادی می شود چادر خرید و یا لباس پوشیده با قیمت مناسب خرید همین ها باعث نپوشیدن لباس مناسب و چادر می شود به کمک خائنین داخلی با چه چیزهای دیگر را از دست داد تا کسی کاری بکند؟
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فاخر؟؟؟؟؟
تو این گرونی
جک میگید؟
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
برید از ترکیه بخرید و انقدر هم از اوضاع گل و بلبل مملکت هم گله نکنید
در عوض امنیت داریم
اینجا همه چی خوبه
همه چی آرومه
مسئولین هم چقدر خوشحالند و وجدانهاشون راحت
اگر هم ناراحتید جمع کنید برید کانادا
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کونظارت
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
جنس ایرانی پارچه اش خوبه ولی دوختش افتضاح
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکل از مغازه دار نیس اگه اونارو نیاره کسی خرید نمیکنه، مشکل اینه که ذایقه مردم تغییر کرده،البته محجبه ها هم مغازه های خاص خودشونو دارن ولی خوب ناراحتن که اون چیزی که میپوشن مد محسوب نمیشه و خوب تعریف مد هم مشخصه اونچه که فراوانیش زیاده و چون اکثریت با اونایی هس که لباس باز دوست دارن پس مد هم با نظر اونا پیش میره.
مثلا من خودم محجبه نیستم اما لباس باز و کوتاهم نمیپوشم، دو سال پیش که مانتو های بلند مد بود راحت میتونستم با مد پیش برم اما الان که شومیزی و کت مد شده مجبورم لباس های که از نظر بقیه از مد افتاده هس بپوشم.
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم وقتی قانونی نمی توانند نسبت به چیزی که ناراضی هستند اعتراض کنند رو به چنین مسایلی مثل بی حجابی وبی بند باری وفساد و دزدی و تبهکاری می آورند مسولین .نماینده ها بهوش باشید باتصویب ماجرای قوانین مفید از ابتذال و نابودی جامعه جلوگیری کنید
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
قانونی میخوای به چی اعتراض کنی!!! الان لخت اومدی در خیابان که به بیحجابی اعتراض کنی!!!! با شلوار پاره پاره ای که چند میلیون براش پول دادی اومدی در خیابان که به وضع اقتصاد اعتراض کنی!!!!!!
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
برید مشهد هم زیارت می کنید هم چادر جنس خوب و علا با قیمت مناسب میخرید چادری که دانشجویی تو شهر ما ۲ و ۵۰۰ بوده مشهد خرید حدود ۴۵۰ تومن ... عده ای نادان و به اصطلاح فیلسوف، وطن @ خانه مادری مان را با پیچیدن نسخه های فیگ به کجا دارن می برند آیا بر ویرانه های این کشور سراسر پوشیده از شقایق ها و آلاله های سرخ می شود دوباره آبادانی سبز شود ...
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگ کسی پولم داره بره زیارت
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
پول برا ترکیه رفتن دارن..برای زیارت یهو بیپول میشن
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
گونی بپوشن خوبه؟؟؟مشکلات اجتماعی و اقتصادی و تورم حل میشه؟؟؟اگه میشه من کارتن یخچال میپوشم.
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱۱:۲۲ خیلی چرندیات میگی
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرچیزی جای خود
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت ۲۲...۱۱ دمت گرم گل گفتی
علی
۱۷:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا چادر و مانتو رو مسخره میکنی با هشت سال دولت روحانی مملکت صاف نشد بلکه گودال شد گودالی از جنس تورم که این دولت باید هرچی در میاره تا این هزاران میلیارد پول اضافی که اقتصاد مملکت رو فلج کرده به بانک مرکزی بگردونه تا این پول رو نابود کنه و ارزش پول ملی بره بالا و تورم کنترل شود تا اقتصاد درست شود شما هم اگه بری یک چیزی تولید کنی و عرضه کنی شاید بخشی از پول اضافه این مملکت به هون چیزی که تولید میکنی جذب بشه میتونی در درست شدن اقتصاد مملکت سهیم باشی و یک پولی هم خودت به جیب بزنی که اونوقت نوش جونت نه دلال بازی که قیمت هر چیزی رو ده برابر کنه بعدشم هر چیزی جای خود
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرند گویی
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
لباس کوتاه و تنگ و نمایان کننده اندام.
این حجاب هست؟
هم به خد فرد آسیب میزنه و هم جامعه
الی
۱۱:۰۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دیگه نمیتونید جمع کنید تموم فقط حرف میزنید
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی در بازارهای قدیمی که جینی می فروشند برای مغازه‌ها گشت می زنم اصلا خبری از این لباسهای فشن وبی هویت نیس یعنی اون بوتیکی‌ها و مغازه داران خاص خودشون به عمد این لباسهای بی هویت رو می فروشند اگرنه تولیدی های داریم که غیرتشون رو هرگز به چندرغاز دنیا نفروختند
علی
۱۰:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فروشگاه های فروش مانتو کوتاه و جلو باز واستین کوتاه و شلوار کوتاه و پاره را باید تذکر داد و سپس پلمپ کرد .اگر جدی بر حورد نشود نتیجه ای نخواهیم گرفت و وقت را تلف کردیم
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
به لباس مردم هم کار دارید شای یکی بخواد این لباسارو تو خانه بپوشه بعد باید عوامل تولیدشو مجازات کنید فکر کنم کلا رد دادید
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱۰:۵۴ شما همیشه در خانه ات مانتو جلو باز میپوشی!!!
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوست دارم تو خانه مانتو جلو باز بپوشم اون هم به شما ربط داره کلا خلاص کردید
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱۵:۴۹ شما از اون دسته آدمهایی هستی که فقط میخاد ساز مخالف بزنه... انگار همه چیز به دوست داشتن هست.. فقط بلدن بگن دوست دارم بیحجاب بیام در خیابان به کسی چه مربوط!! مردها چشمشونو ببندن!!
هرچیزی که در خیابان اتفاق بیفته به ما ربط داره.پوشیدن لباسهای زننده و تحریک کننده در خیابان به ما ربط داره و جلوشو میگیریم.در جریان باش
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
جالبه در خیابان لخت میان اونوقت در خانه مانتو میپوشن!!!!!
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
18.38;کلی خندیدم دمت گرم باحال بود
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ظاهراً متولیان امر مرده اند......... متاسفانه....
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانهنداره به درک مرده اند
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی مقامات برای خرید لباس به اروپا میروند و یا برای خرید سیسمونی به ترکیه میروند از مردم چه انتظاری دارید.
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
میخوان بچه های مارو از راه به در کنند لطفا اجازه ندهید
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بچت اجازه ش دس توی کسی بزور لباس ناجور ب کسی نمیده مگ عهد بوق ک لباس گشاد وبلند بپوشن مد روزه
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱۴:۵۳ ظاهرا هنوز نمیدونی تربیت بچه چطوریه... اولا که بچه های الان را نمیشه به زور به کاری وادار کرد چون ممکنه یواشکی کارها رو انجام بدن.دوم اینکه مگه پوشیدن لباس گشادهمیشه نشانه ی عهد بوق است.اگر در جریان نیستی خدمتت عرض کنم اتفاقا الان لباس و شلوار گشاد مد روز شده
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
از اینها مهم تر منشع فساد را وبی بندوباری رو پیدا کنید یه سری به استخدامهای نیرو درسایت دیوار بیندازید ۹۹درصد نیروی دختر جوان ۱۶ تا ۲۵ سال می خواهند یعنی چه پر واضع است قصد ونیتی پلیدی دارن وتمام بی بندوباری ها از این شرکت‌ها شروع می شود صبحها ببنید دختران جوان باچه وضعی سرکار می روند.می خواهید مبارزه کنید باسم الله
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
منشأ
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه میگیم پس کی باید به این وضعیت رسیدگی کنه؟!! فک کنم این لباسا رو ادمایی که مغزشون مختله و از تیمارستان فرار کردن تولید میکنن اینا چیه لباس زامبیا رو تو فروشگاهها میذارن
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا در دانشگاه ها نباید دانشجو لباس فرم داشته باشه! مگه دانشگاه محل بی بندوباری و لخت کده است... چرا کارمندان دولت و کارمندان بیمارستان لباس فرم ندارن مگه محیط اداری محل نمایش و عرض اندتم به نامحرم هست!!
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه کارمندان لباس فرم دارند گویا شما نمیبینید.
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
درسته چهارتا اداره لباس فرم دارن اونم اینقدر میبرن تنگ میکنن کوتاه میکنند کلا میشه ی چیز دیگه دیدم که میگم
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگه دبستانه که لباس فرم داشته باشن
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱۰:۲۱ بله کارمندان بانک لباس فرم کت و شلوار دارن.اما منظور بقیه کارمندان هستن که شما خبر نداری با چه وضعی میان در محیط کاری.جاهای خصوصی که برات نگم خانم ها با چه وضعی میان.از فروشنده های مغازه که برات نگم
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
۱۲:۲۶ همه کشورها یک حد و مرزی برای محیط های مختلف دارن.مگه فقط باید بچه دبستانی لباس فرم بپوشه.اتفاقا در محیط های اداری لباس فرم و پوشیده واجب تره چون خودشونو هی به نامحرم نمایش میدن.رفتم بیمه خانمه با دستهای تاتو کرده نشته پشت میز و به صدتا نامحرم در حال عرض اندامه
روژین اصلانی
۱۰:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا حرف دل مارا گفتید ،هم اکنون در بازار لباس‌های دخترانه مثل مانتو یا شلوار آنقدر بدسایز هستند که اگر بخواهی یک جنس مناسب را خریداری کنی پول هم می دهی اما یا کوتاه است یا مدلش به نوعی است که هیچ حجابی ندارد عجیب است در یک کشور اسلامی ما بانوان دغدغه اولین نیازهای خودمان که پوشاک است را داشته باشیم چنانکه در شهرستانی که من زندگی می کنم برای خرید لباسهایی مثل مانتو و شلوار وچادر که مناسب باشد کمترین امکانات وجود دارد .خواهشمندم از مسئولین رسیدگی کنند .
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدارو شکر به چشم شما اومد
شما رسانه ها باید بیشتر کار کنید
یه لباس در شان نمیگم حجاب کامل یه مانتو درست درمون پیدا نمیکنی
کلی باید بچرخی با قیمت های نجومی
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
راه چاره خیلی راحته دولت دست اصناف رو باز گذاشته‌ که اين کار رو بکنند وگرنه خیلی راحت پوشاک اسلامی در کشور عرضه می شود همه چيز دست دولته و دولت هم دوست نداره ورود کنه.
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
در دست مافیاس
فاطمه زعیم باشی
۰۹:۲۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسولین مقصرند که اجازه فروش این لباسها را می دهند ولی خدا در قیامت این سخنان را نمی پذیرد زیرا حجاب دستور خدا در قرآن وبی حجابی گناه وحق الناس وموجب عذاب برزخ وآخرت است
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا وقران هم گفته نباید ب ملتت ظلم کنی ک تو فقر ونداری زندگی کنن
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ان چه لباسایه اخه
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی هم شیکه باید ب مد روز پیش رفت
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
قوه قضائیه باید عاملانش رو مجازات کنه
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقر اقتصادی بی حجابی وبی بند وباری و فحشا رو بدنبال داره به معیشت و زندگی رفاه مردم بی توجهی نکنید مسولین محترم
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
پولدارها بیحجاب ترن
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
داریم تو خیابون میبینیم با چه وضع افتضاحی میان بیرون
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعن میری بازار لباس درست حسابی پیدا نمیکنی مجبوری از اون لباسای کوتاه جذب بخری خوپ باید جلو واردات وتولید این لباسارو بگیرن اون وقت علت ومعلول بی حجابی معلوم میشه
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عرضه ندارید چادر ارزان و مناسب تولید کنید وبه مردم هم میگید چادر حجاب برتر .مردم با این گرانی چطور چادر بخرند.خبر داری بخاطر گرانی چادر و لباس ه هیچی ایمان مردم داره ذوب میشه!
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه چادر آماده دوخته شده بخوای بخری دو ملیون تومن وبیشتر باید پول بدی
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
همونهایی که میگی پول ندارن چادر بخرن میرن شلوار پاره پاره را چند میلیون میخرن تا پاهاشونو به نامحرم نمایش بدن
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
به ولاه قسم چادر پارست اون قسمتشو میپیچونم میگیرم دستم تا برگردم خونه دستم خواب رفته تازه همه به چادریا مثل مجرم نگاه میکنند ، نداشتن جرمه؟ با پول بازنشستگی پول دارو ندارم پول چادر ندارم.....
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
الکی داری ادای آدمهای چادری رو در میاری. کجا مردم به چادرها به عنوان مجرم نگاه میکنن؟
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
قیمت کل اجناس از خودرو ومسکن گرفته تا ی آدامس ب قیمت دولت روحانی ببرین
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان مساله چادر نیست یه روسری مانتو و شلوارمناسب بپوشندضمنا شما اگه حجاب برتر برات مهم چادر ارزن هم هست یه سرچ بکن پیدامیکنی
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایمان اگه واقعا ایمان باشه به خاطر قیمت چادر، فروخته نمیشه.
mgh
۰۸:۴۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان یکی بگه این صنف دسته کیه
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
زندگی مرفه
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ماشين هاى لوكس و ول كردى چسبيدن به چهارتا لباس! اونارو يكى جمشون كنه از كجا ميارن ده ها ميليارد تو اين وضعيت پول ماشين ميدن
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
لباس نماد فرهنگ واصالت و خویت یک ملت است پس لباس خیلی مهم است.
هر چیزی در جای خودش
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
پس شماها کجاین دارین چکار میکنین اون از وضع اقتصادی
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
رییس جمهور برای اصلاح اقتصاد تلاشهای زیادی میکنن.حتی در تلاشن که دلار را در معاملات حذف کنن. اما بعضی مسئولین در جلوی پای این تلاشگران سنگ اندازی میکنن.الهی خدا دستشونو قطع کنه
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اوضاع خیلی خیته
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
لخت میان بیرون دیگه
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر بیحجاب عقده ای
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی عجیبه اجازه واردات و عرضه این لباس ها داده شده!!! اما به مردم می گید نپوشید. یعنی چی اصلا؟؟؟
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی جاها مسئولین به خاطر منافع آشناهاشون، بی قانونی میکنن. حتی بعضی از نماینده های مردم در مجلس به خاطر منافع شخصیشون نمیذارن یه سری قوانین تصویب شه.. ما مردم ایران تقاضا داریم از طرف ما در دهان مسئولینی که فقط به فکر منافع شخصی خودشون و آشنایانشون هستن بکوبید
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
داداش وقتى هنوزم كه هنوزه خودرو هاى لوكس برا اقازاده ها وارد ميشه و هرروز ويراژ ميدن ديگه اين لباس كه چيزى نيست مال طبقه متوسطه يكى بياد اونارو جمع كنه كه ده ها ميليارد پول مفت معلوم نيس از كجا ميارن
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
برن ترکیه بخرن هم ارز از کشور خارج بشه بهتره؟ بذارید همینجا بخرن چرا ملت اذیت میکنید
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
نخرییییید خیاط ارزان هم هست باکیفیت بیشتر