سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز حفر چاه گمانه در منطقه بندان برای تامین آب اضطراری دشت سیستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از شروع عملیات حفر چاه گمانه نیمه‌عمیق در منطقه «بندان» طی چند روز آینده خبر داد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  از شروع عملیات حفر چاه گمانه نیمه‌عمیق در منطقه «بندان» طی چند روز آینده خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، طراحی خطوط انتقال نیز تکمیل شده و در صورت مثبت بودن نتایج تامین آب، این خطوط با ظرفیت مناسب دشت، در برنامه اجرا قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: منطقه حاشیه رودخانه و دشت بندان بر اساس بررسی‌های انجام شده مستعد برای تامین آب است، این دشت در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال غرب سیستان واقع شده و یکی از مناطقی است که برای تامین آب اضطراری سیستان در برنامه وزارت نیرو قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: پیرو مصوبات تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان در دی‌ماه سال گذشته مقرر شد، حفر پنج حلقه چاه گمانه در منطقه صورت پذیرد، که با توجه به پیشرفت مطلوب حفاری چاه‌ها در دشت هامون هیرمند و حرمک، حفر چاه‌های بندان نیز انجام شود.

 قاسمی با اشاره به بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از این طرح بیان کرد: در این بازدید مقرر شد، حفر چاه‌های گمانه جدید طی چند روز آینده آغاز شود. تاکنون یک دستگاه حفار به منطقه اعزام شده و طی چند روز آینده دستگاه دوم نیز در منطقه مستقر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در حال حاضر طراحی خطوط انتقال براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انجام و در صورت مثبت بودن نتایج تامین آب خطوط انتقال با ظرفیت مناسب دشت، در برنامه اجرا قرار خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.