سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی یک مرکز آموزشی برای جلوگیری از ترس مادران از زایمان طبیعی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام برنامه‌های هفته جمعیت در استان از مقدمات راه‌اندازی یک مرکز آموزشی برای جلوگیری از ترس مادران از زایمان طبیعی در کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح ۲ بیمارستان اسلام آبادغرب که به سبک طب سوزنی و اسلامی به درمان زوج‌ها نابارور مبادرت می‌کند تا پایان خرداد ماه خبر داد.

وی با بیان اینکه ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه به خاطر اهمیت فرزندآوری و بحران کاهش باروری در کشور؛ هفته جمعیت نام گذاری شده است؛ گفت: هفته جمعیت در استان کرمانشاه در هفت محور مهم برگزار می‌شود.

شکیبا محور‌های این هفته را تقویت هویت مادری؛ تحکیم بنیان خانواده و نشاط دورن خانواده؛ تک فرزندی و عوارض آن؛ مبارزه با سقط عمدی جنین؛ ناباروی؛ ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت دستاورد‌های و پیامد‌ها آن اعلام کرد.

وی افزود: هریک از این محور‌ها به ترتیب در روز‌های هفته جمعیت؛ در قالب برنامه‌های مختلف و متنوعی در راستای روشنگری، تبیین و ترویج فرهنگ فرزندآوری و ازدواج برگزار می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی استان کرمانشاه، نرخ باروری در استان را کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: میانگین نرخ باروری در کشور ۱/۷ درصد و در کرمانشاه ۱/۵ درصد است که نزدیک به ۲ دهم درصد نسبت به کشور کمتر است.

شکیبا بیان داشت: میانگین نرخ باروری برای جایگزینی جمعیت ۲/۱ درصد است و استاندارد جهانی برای رشد جمعیت مناسب ۲/۴ درصد است که متاسفانه کشور ما از نظر این شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.