همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ با حضور ۹۹۰ زائر کرمانشاهی و انجام نمادین مناسک و آداب حج برگزار شد.

آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، امروز (۲۲ اردیبهشت) در همایش که با حضور استاندار و برخی مسئولان استانی برگزار شد، از حج به عنوان میهمانی ویژه خداوند متعال یاد کرد و گفت : فلسفه وجودی همه ما بندگی خداوند متعال است، لذا باید قدردان بندگی خود باشیم.

وی با اهمیت بندگی خداوند متعال افزود: بندگی خداوند باعث می‌شود از وسوسه‌ها و دشمنی‌های شیطان در امان باشیم، لذا باید قدردان این موهبت الهی باشیم.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: باید سعی و تلاش ما این باشد که همواره در مسیر خداوند متعال حرکت کنیم، زیرا این راه تضمین شده و نگاه مهربان خداوند همراه ما خواهد بود.

وی اظهار داشت: توفیق زیارت خانه خدا باعث می‌شود تا اولا به عظمت و قدرت بزرگ مسلمان بیشتر توجه کنیم و این که در این مسیر معنوی توفیق بزرگ تقوای الهی را به دست آوریم.

آخرین تمهیدات انجام گرفته برای اعزام زائرین کرمانشاهی به حج تمتع

سعید کریمی خو مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، با اشاره به آخرین تمهیدات انجام گرفته برای اعزام زائرین کرمانشاهی به حج تمتع امسال، اظهار کرد: ۹۹۰ زائر حج تمتع از استان کرمانشاه در قالب هفت کاروان امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. 

وی تصریح کرد: از این تعداد زائر ۵۴۴ نفر را آقایان و ۴۴۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه کم سن‌ترین زائر حج تمتع استان را ۲۶ ساله و مسن‌ترین آن را ۹۲ ساله اعلام کرد و گفت: زائرین کرمانشاهی اواسط خرداد از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

به گفته این مسئول، دو کاروان کرمانشاه مدینه قبل و دو کاروان هم مدینه بعد هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات لازم همچون انجام معاینات پزشکی، تزریق واکسن مننژیت و کرونا، جلسات آموزشی قبل از سفر، اخذ روادید و پذیرایی و اسکان زائرین در عربستان انجام گرفته است .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.