سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره غذای اقوام ایرانی و بازی‌های بومی محلی در مهرگان برگزار شد

در راستای افزایش نشاط اجتماعی و معرفی غذا‌های سنتی جشنواره غذای اقوام در شهر مهرگان برگزار شد.

 پارک بهشت مهرگان روز جمعه ۲۲ اردیبهشت میزبان جشنواره غذای اقوام ایرانی و بازی‌های بومی محلی بود که با حضور بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

محمد پیری شهردار محمدیه در حاشیه این جشنواره در گقتگو با خبرنگار برنا در خصوص جشنواره غذای اقوام ایرانی و بازی‌های بومی محلی اظهارداشت: یکی از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری محمدیه است که در راستای تقویت برنامه‌هایی فرهنگی و اجتماعی شورا و شهرداری است که با حمایت همه جانبه اعضای شورای اسلامی وهمچنین تلاش دیگر همکارانمان در شهرداری برگزار شد.

شهردار محمدیه تصریح کرد: برگزاری جشنواره غذای اقوام ایرانی در پارک بهشت مهرگان برای بهره بردن همه مردم از خدمات و امکانات شهرداری بخصوص برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی تدارک دیده شد و تلاش کردیم با اجرای این برنامه زمینه توزیع عادلانه خدمات و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در همه مناطق و جلب رضایت هروندان مهیا شود.

وی اضافه کرد: امروز شاهد اسقبال خوب شهروندان بخصوص بانوان هنرمند محمدیه و مهرگان بودیم که هنر خلاق و مبتکرانه خود را در جشنواره به نمایش گذاشتند و هنرمندی و توانمندی خود را عرضه کردند.

شهردار محمدیه هدف از اجرای مسابقه غذای اقوام ایرانی را ارتقای سلامت شهروندی دانست و یادآورشد: اجرای این جشنواره‌ها علاوه بر ارتقای سلامت شهروندی زمینه آشنایی عموم مردم با غذا‌های سنتی و خانگی اقوام را مهیا می‌کند که استقبال بانوان نشان داد بایستی در این زمینه برنامه‌های بیشتری را اجرا کنیم.

پیری اظهارداشت: در این جشنواره با ترویج غذا‌های ساده، سالم و طبیعی و ارائه روش‌های جدید آشپزی، نوآوری و خلاقیت از سوی بانوان شرکت کننده فرصتی شد تا هم فرهنگ استفاده از غذای سالم در میان خانواده‌ها رایج شود و هم فضای بانشاطی برای سرگرمی و گذران اوقات فراغت مردم مهیا شود.

حجت الاسلام علیمردانی رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر محمدیه نیز گفت: رویکرد اعضای شورا و شهرداری محمدیه در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی بخصوص جشن‌ها کمک به افزایش نشاط اجتماعی خانواده هاست.

وی بیان کرد: این جشنواره با حضور۲۰ نفر از بانوان هنرمند آشپز با عرضه غذا‌های بومی و سنتی اقوام مختلف برگزار شد و امیدواریم به ترویج سنت‌های ایرانی کمککند.

حجت الاسلام علیمردانی اجرای برنامه طناب کشی، برپایی غرفه‌های نقاشی کودکان، آشنایی کودکان با اداوات اطفای حریق و نحوه کار با آن، توزیع ۲۰۰۰ پرس غذای آش رشته از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

در پایان این جشنواره از سوی داوران بهترین غذا‌های ایرانی پخته شده در جشنواره معرفی و از پزندگان تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.