سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار رادان:

خودروسازان در صورت مقصر بودن در تصادفات باید خسارت بپردازند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در بررسی صحنه تصادفات و علل آن چنانچه محرز شود خودروساز مقصر بوده است باید خسارت پرداخت کند.

سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا امروز (۲۰ اردیبهشت) در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم کاهش تلفات جاده‌ای گفت : بسیار دردآور است که تعداد بالایی از هموطنان جان خود را در سوانح جاده‌ای از دست می‌دهند و این موضوع در کنار خسارت جانی و مالی، آسیب‌هایی اجتماعی بسیاری را هم به دنبال بی سرپرست شدن خانواده‌ها به همراه دارد.

وی با اشاره به دغدغه رئیس جمهور در این زمینه گفت: خواسته رئیس جمهور این است که با همکاری همه دستگاه‌ها طی یک برنامه بتوانیم کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای را هدفگذاری کنیم.

رادان تاکید کرد: برای این کار الزامات و مقدماتی نیاز است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار بیایند.

رادان به سهم مردم در کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: قطعا در بحث تصادفات سهم قابل توجهی متوجه خود مردم و رانندگان است که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث پیشگیری کنند.

وی افزود: حدود پنج تا شش درصد افراد هستند که به هردلیل مقید به انجام قوانین نیستند و تلاش دارند اراده و خواست خود را به ۹۴ تا ۹۵ درصد دیگر مردم تحمیل کنند و قطعا باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

رادان گفت: هزینه تخلف برای قانون شکنان در هر زمینه‌ای باید بالا رود تا کسی نتواند به راحتی قانون را زیرپا گذاشته و خواسته خود را به اکثریت تحمیل کند.

وی افزود: در حوزه کاهش تصادفات سهم دستگاه‌های مختلف مشخص شده و پلیس راهور هم سهم ۱۲ درصدی دارد و در تلاش هستیم سهم خود را در این زمینه به خوبی محقق کنیم.

وی در خصوص سهم خودروسازان در آمار بالای تلفات جاده‌ای گفت: در زمان رسیدگی به تصادفات سهم حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود، اینکه چه دستگاهی و چه حوزه‌ای به چه میزان تقصیر داشته که از جمله آن حوزه راه و خودروسازی است.

رادان گفت: اگر در بررسی یک سانحه به این نتیجه برسیم که عدم ایمنی یا کمبود ایمنی خودرو حادثه آفرین شده، سهم خودروسازان هم مشخص شده و باید خسارت پرداخت کنند.

هر "رذل و اوباشی" که خود را به رُخ مردم بکشد رُخش را می‌شکنیم

فرمانده فراجا برخورد با اراذل و اوباش را یکی از اولویت‌های مهم پلیس عنوان و تاکید کرد: هر رذل و اوباشی که بخواهد خود را به رخ مردم بکشد، به حکم قانون رخش شکسته شده و به شدت با او برخورد می‌شود و استثنایی در هیچ جای کشور ندارد.

وی در خصوص مقابله با قاچاق گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید عنوان شده، بحث مهار و کنترل قاچاق است که می‌تواند نقش موثری در رشد تولید کشور داشته باشد.

رادان گفت: در زمینه کنترل و مقابله با قاچاق دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی نقش دارند و تمام تلاش ما این است که امسال چه در حوزه خشکی و چه در حوزه دریا سال خوبی برای قاچاقچیان نباشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بدون استثنا علت تمام مرگ و میرها غیر استاندارد بودن خودروهاست ،
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بشین تا بدن بهت