سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال، دغدغه اصلی بیماران مبتلا به بیماری خاص

مدیرعامل موسسه ثامن الحجج استان کرمان گفت: بیماران مبتلا به بیماری خاص دغدغه اصلیشان اشتغال است، اما می‌توانند به راحتی اشتغال خانگی ایجاد کنند.

علی شمسی نیا در مراسمی که به مناسبت روز جهانی بیماری‌های خاص در شهرستان شهربابک برگزار شده بود، گفت: امروز بیش از ۱۰ هزار نفر عضو موسسه ثامن الحجج و دارالشفا امام رضا (ع) هستند.

او با بیان اینکه در سال ۱۳۷۴ مقدمه خدمت به بیماران خاص در استان کرمان توسط موسسه ثامن الحجج شروع شد، افزود: امروز خدا را شکر به اندازه ۲۰ سال آینده زیرساخت در شهرستان‌ها ایجاد و تجهیزات نصب شده و بیماران به راحتی خدمات خود را دریافت می‌کنند.

شمسی نیا با اشاره به اینکه ما با بنیاد بیماران خاص کشور تفاهم نامه‌ای نوشتیم که هر مرکزی که آماده کنیم، بنیاد بیماران خاص با مشارکت آن را تجهیز کند، تصریح کرد: ما بیش از ۲۰۰ دستگاه دیالیز از بنیاد برای استان گرفته‌ایم.

او بیان کرد: اولین دستگاه‌های شهرستان شهربابک، توسط ثامن الحجج و بنیاد بیماران خاص به شهرستان ارسال و بخش دیالیز راه اندازی شد.

شمسی نیا عنوان کرد: تقریبا دو سال است که مجموعه‌ای به نام دارالشفا با ۸ هزار متر زیر بنا ایجاد کرده و به کار‌های فرهنگی اجتماعی اعضا پرداخته ایم.

او اظهار کرد: با همت بلند همه مسئولان استان، کشور و خیرین جزو پیشرفته‌ترین تجهیزات داریم که فقط در بحث ژنتیک مرکزی در کرمان ایجاد کرده ایم که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

مدیرعامل موسسه ثامن الحجج استان کرمان اعلام کرد: با همت خیران دستگاهی دیروز به مناسبت روز جهانی بیماری‌های خاص با حضور تعدادی از مسئولان مصوب شد با همت خیران دستگاهی وارد شود که آزمایش‌هایی که تا به امروز به خارج از کشور می‌رفت، در کرمان انجام شود.

او گفت: امیدواریم شاهد این باشیم که فرزندی که به دنیا می‌آید دچار تالاسمی نباشد و پیشگیری از سرطان سینه که در بانوان زیاد از دیگر اهداف ماست.
شمسی نیا بر موضوع پیشگیری بهتر از درمان است تاکید و بیان کرد: اولین استانی هستیم که در کشور پیشگیری را با مجهزترین دستگاه‌ها شروع کرده ایم.

او تصریح کرد: بیماران مبتلا به بیماری خاص دغدغه اصلیشان اشتغال است، اما می‌توانند به راحتی اشتغال خانگی ایجاد کنند.

شمسی نیا افزود: کارگاه‌هایی در کرمان برگزار کرده ایم که افراد بتوانند در آن در حوزه فیروزه آموزش ببینند.

او بیان کرد: هرکس برای نجات یک انسان تلاش کند مثل این است که همه انسان‌ها را نجات داده است و امیدوارم بتوانیم خدمتگزاری را انجام دهیم.

مدیرعامل موسسه ثامن الحجج تصریح کرد: ساخت مجموعه‌ای را در مشهد مقدس و در نزدیکی حرم امام رضا علیه السلام شروع کرده‌ایم که مرکزی برای اعزام بیماران به مشهد مقدس است و بیماران علاوه بر طی کردن مراحل درمان، مکانی برای اسکان هم داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.