سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد:

اسناد ملی؛ حافظه‌ دولت‌ها، ملت‌ها، آیینه‌ هویت ملی، تاریخی و فرهنگی است

مهران فاطمی گفت: اسناد ملی حافظه‌ دولت‌ها، ملت‌ها و آیینه‌ هویت ملی، تاریخی و فرهنگی جوامع بوده و میزان حفظ، نگهداری و توجه به آن شاخص فرهیختگی و بصیرت هر کشور است.

مهران فاطمی؛ استاندار یزد به مناسبت فرارسیدن ۱۹ اردیبهشت ماه؛ روز اسناد ملی و میراث مکتوب پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است.

برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت.
مقام معظم ر هبری «مدظله العالی»

روز ۱۹ اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب و روز بزرگداشت فرزانه‌ی نامدار عالم تشیع مرحوم شیخ کلینی (رحمه الله علیه) است، اینجانب این روز بزرگ را به دست اندرکاران این سازمان در استان و به همه کسانی که دغدغه‌ی حفظ و نگهداری از اسناد مکتوب میهن اسلامی را دارند تبریک عرض می‌کنم.

اسناد ملی حافظه‌ی دولت‌ها و ملت‌ها و آیینه‌ی هویت ملی و تاریخی و فرهنگی ماست که با ارزش‌ترین دارایی‌های ملی محسوب می‌شود و میزان حفظ و نگهداری و توجه به آن شاخص فرهیختگی و بصیرت هر کشور است و پژوهش‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بدون آن‌ها کامل نیست و جایگاه واقعی خود را ندارد.

شکی نیست که تا گذشته را نشناسیم آینده را نخواهیم شناخت و بدون آن برنامه ریزی ها، تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها بی عیب نخواهد بود. گاه یک برگ تاریخ می‌تواند به بحرانی پایان دهد و ماجرایی را حل کند و وظیفه دینی و ملی ماست که این گنجینه‌ی ارزشمند را حفظ و محافظت نماییم و بر مسئولین ماست که بایگانی‌های راکد خود را برابر مقررات به سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان بسپارند تا طبقه بندی و سامان دهی شده و به عنوان آرشیو ملی در آید و بر خانواده‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌ها است که برای تقویت آرشیو ملی کشور به ورق ورق اسناد گذشته خود به عنوان یک دارایی ارزشمند بنگرند و آن را نگهداری کنند.

امیدوارم با توجه به غنای فرهنگی استان دارالعباده و شهر تاریخی یزد که خود سراپا سند زیبایی و هنر و اندیشه است بتوانیم در آینده‌ی نزدیک گنجینه‌ی دیدنی و تماشایی و جهانی از آرشیو و اسناد ارزشمند داشته باشیم و به جایگاه واقعی و در خور در آرشیو ملی برسیم.

ان شاالله
مهران فاطمی_استاندار یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.