سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی گفت:ورودی پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی کشور در دو سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

احمد جعفری نسب  معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: قرارگاه گشت ویژه نظارت در سراسر کشور تشکیل شده که وظیفه آن نظارت مستمر بر بازار و برخورد با متخلفان به ویژه در مزمینه گران فروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه کالا است.

جعفری نسب گفت: گفت: از ۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۴ اردیبهشت امسال ۱۵۳ هزار و ۴۵۲ گشت بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده که در نتیجه این بازرسی‌ها ۳ هزار و ۷۶۶ واحد پلمب شده است.

او گفت: در این مدت گروه‌های گشت واحدی، حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه تعزیرات یک مجموعه دادرسی محور است، گفت: با هرگونه گران فروشی بدون ضابطه‌ای برخورد می‌شود.

جعفری نسب گفت: یکی از اولویت‌های کاری در هرمزگان مقابله با قاچاق سوخت است که گروه ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت: باید شعبه‌های تعزیرات صنفی در استان افزایش یابد تا به مسائل مختلف رسیدگی شود.

قهرمانی گفت: امسال در هرمزگان ۹ تیم بازرسی متشکل از تعزیرات، قاضی و صمت برای رصد بازار تشکیل شده که نتیجه خوبی هم داشته است.

او گفت: این تیم ها تاکنون از ۱۲۹ واحد صنفی بازرسی کرده اند که ۷۳ تخلف ثبت شده و این نشان می‌دهد که بازار وضعیت مناسبی از لحاظ نظارت ندارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در شرایط کنونی کشور، اولویت اصلی حل مشکلات اقتصادی است و این موضوع نقش تعزیرات را بیشتر می‌کند.

قهرمانی گفت: در هرمزگان روزانه بین ۲/۵ تا ۵ میلیون تن سوخت به ارزش ۳۵ تا ۵۵ میلیارد تومان قاچاق می‌شود.

او گفت: روزانه حدود ۲ هزار دستگاه خودروی نیسان، سوخت را از استان قاچاق می‌کنند که ضرر اقتصادی و اجتماعی زیادی برای هرمزگان دارد.

در پایان این مراسم کیومرث حسن پور به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی هرمزگان معرفی و از زحمات مرتضی ممیزی مدیرکل سابق قدردانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.