سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۰۵ مرکز مشاوره در کرمانشاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت ۱۰۵ مرکز مشاوره در کرمانشاه خبر داد.

مسعود پایدار معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت : تعداد ۱۰۵ مرکز مشاوره حضوری عمومی و تخصصی در استان کرمانشاه فعال هستند که در زمینه‌های خانوادگی، پیش از ازدواج، اختلالات روانشناختی، مشاوره کودکان و مشاوره تحصیلی خدمات می‌دهند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص تعداد مراجعان به مراکز مشاوره بهزیستی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۶ هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری استفاده کرده‌اند.

وی افزود: طی این مدت خط تلفن ۱۴۸۰مرکز صدای مشاور بهزیستی پاسخگوی بیش از ۳۱ هزار نفر بوده است.

این مسئول عمده‌ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را مشکلات زوج‌ها، مشکلات مالی و اعتیاد و تربیت کودکان و تحصیل اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

پایدار یکی از برنامه‌های بهزیستی به منظور مقابله ریشه‌ای با پدیده طلاق را توسعه مراکز مشاوره عنوان کرد و افزود: در نتیجه ارجاع پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره ۲۴ درصد این پرونده‌ها به صلح و سازش انجامیده است.

معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه افزود: با همکاری دادگستری تعداد ۵۲ مرکز مشاوره غیردولتی طلاق و ۱ مرکز دولتی مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: قبلاً طلاق توافقی به‌راحتی آب خوردن بود. اگر زن‌وشوهری تحت‌فشار مشکلات وعدم سازش، فکر می‌کردند به ته خط رسیدند و تصمیم به طلاق توافقی می‌گرفتند، اما چند سالی می‌شود سازمان بهزیستی و قوه قضاییه با راه‌اندازی «سامانه تصمیم» دوستانه جلوی زوج‌های متقاضی طلاق توافقی می‌ایستند و فرصتی به آن‌ها می‌دهند تا در آرامش یک‌بار دیگر شانسشان را برای ادامه زندگی امتحان کنند.

پایدار تصریح کرد: قبل از صدور احکام قضایی در خصوص مسائل خانوادگی از جمله طلاق، تمکین، حضانت فرزند، ملاقات فرزند و.. افراد بایستی ظرف ۴۵ روز چهار جلسه مشاوره داشته باشند و به دلخواه خود مراکز را انتخاب می‌کنند، در صورت سازش پرونده مختومه و بایگانی می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.