سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه ۲۴ میلیونی، جزای واحد تولیدی متخلف در سرایان

واحد تولیدی متخلف در شهرستان سرایان پس از سال ها مماشات به پرداخت ۲۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

واحد تولیدی بسته بندی مستقر در شهرستان سرایان به دلیل رعایت نکردن استاندارد در تولید مواد غذایی و بهداشتی، تولید کالا و توزیع و فروش آن و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و تأییدیه آن موضوع بند ۱ و ۲ ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۹۶، به جزای نقدی محکوم شد.

دستورانی سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این واحد تولیدی با توجه به اینکه دارای فرآورده‌های متنوع فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد مانند محصول خلال پسته، آرد سوخاری، پودر کیکی و.... بوده و تذکرات کتبی مکرر در خصوص رعایت استاندارد‌ها را مورد توجه قرار نداده و نسبت به توزیع گسترده آن در سطح کشور اقدام کرده متخلف شناخته شده است.

او افزود: از آنجایی که اقدام واحد مربوطه ارتباط مستقیم با سلامت آحاد مردم جامعه داشته، موجب حصول حکم قضایی شده و تخلف مدیریت واحد محرز و مسلم بوده است و بنابر حکم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرایان به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۴ میلیون تومان محکوم شد.

دستورانی از کلیه واحد‌های تولیدی استان خواست نسبت به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای کلیه محصولات تولیدی خود که مشمول استاندارد اجباری هستند در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.