سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجرای طرح‌های عمرانی ویژه عشایر قزوین

 مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: اجرای طرح‌های عمرانی ویژه عشایر استان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور با نخستین مرحله از تخصیص اعتبارات آغاز شد.

سعید ابیت  مدیر امور عشایر استان قزوین گفت:  ۸۲ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی ویژه عشایر تخصیص یافت.

مدیر امور عشایر استان قزوین اظهار کرد: از محل اعتبارات تخصیص یافته طرح‌های تسطیح، بهسازی و راه سازی ایل راه ها، ساخت منبع ذخیره آب شرب و آبشخور دام و بهسازی چشمه‌های مناطق عشایری و آب رسانی به مناطق فاقد منابع آبی کلید خورد.

این مسوول گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به قزوین ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی به عشایر استان درنظر گرفته شد.

مدیر امور عشایر استان قزوین با اشاره به تداوم خشکسالی در استان و وضعیت نامناسب مراتع و منابع آبی در مناطق ییلاقی و قشلاقی محل سکونت عشایر، اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های عمرانی یاد شده بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه عشایری استان در زمینه دسترسی به آب مرتفع شود.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می‌کنند که شغل اصلی آن‌ها دامپروری (دام سبک) است.

از مهم‌ترین اقوام عشایری استان قزوین می‌توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می‌کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می‌کنند، اشاره کرد.

بخشی از اقوام عشایری استان قزوین نیز لک و لر بوده و در بخش‌های کوهین و طارم سفلی ساکن هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.