سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توجه به آبرسانی سیار به ۳۹۲ روستا؛

تدابیر لازم برای آبرسانی قبل از فصل گرما اندیشیده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید قبل از فصل گرما در خصوص آبرسانی سیار به روستا‌های استان برنامه ریزی شود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد مدیریت بحران استان گفت: بیش از ۹۹ درصد مساحت خراسان جنوبی درگیر خشکسالی است و با تشدید خشکسالی و کم‌آبی در استان باید در جهت مدیریت مصرف آب، اثرات خشکسالی و کم‌آبی به طور مستمر برای مردم تبیین شود.

او افزود: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب باید بیش از گذشته دنبال شود.

عباس زاده عنوان کرد: هم اکنون وضعیت منابع آب زیرزمینی استان نامناسب است و هر سال اثرات خشکسالی از نظر کمی و کیفی بر منابع آب زیرزمینی بیشتر نمایان می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون آبرسانی سیار به ۳۹۲ روستای استان با تانکر انجام می‌شود بیان کرد: باید تدابیر لازم برای آبرسانی کافی و مناسب به روستائیان قبل از فصل گرما اندیشیده شود.

او تصریح کرد: همچنین آب مورد نیاز جمعیت قابل توجهی از عشایر استان به وسیله تانکر تأمین می‌شود که لازم است در این خصوص هم تدابیر لازم مدنظر قرار گیرد؛ ما در مجموعه استانداری نیز همراهی لازم را در تأمین اعتبار برای آبرسانی به روستائیان و عشایر خواهیم داشت.

عباس‌زاده از دستگاه‌های اجرایی استان خواست آمادگی لازم برای قطعی احتمالی برق و گاز در امسال را داشته باشند تا در بحران‌های مختلف دچار چالش نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به درگیری هزار و ۳۵۰ هکتار از باغ‌های استان به آفت زنگ جارویی زرشک گفت: برای مقابله با این آفت یک میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران استان مصوب شود.

او افزود: از ظرفیت سازمان مدیریت بحران کشور هم برای جذب اعتبار به منظور مقابله با آفت زنگ جادویی زرشک باید استفاده کنیم.

عباس زاده از تصویب طرح ساخت سایت مدیریت بحران شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: در زمینه ساخت این سایت کمک‌های اعتباری لازم را خواهیم داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.