سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ١٨ در کردستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: سال گذشته هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان پرداخت شد.

ارسلان ازهاری امروز در جلسه بررسی نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ و راهکار‌های توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در سنندج اظهار کرد: پارسال ۱۶ طرح فولادی با ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شروع شد که در حال انجام است.

وی کردستان را قطب تولید گوشت مرغ در غرب کشور و رتبه هشتم کشور در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مساحت کشت گلخانه‌ای استان، ۴۰ هکتار است که نسبت به میانگین کشوری بسیار کمتر است.

اختصاص ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های عمرانی در سال گذشته، لزوم خارج شدن از کشاورزی سنتی به مکانیزه و زمان بر بودن اشتغالزایی طرح‌های ایجادی بزرگ از جمله مواردی بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به آن اشاره کرد.

ازهاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در زمستان سال گذشته، نرخ بیکاری در استان ۲۰.۵ درصد بود، البته هنوز مرکز آمار ایران، نرخ سالانه را اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد: در زمستان سال ۱۴۰۰، نرخ بیکاری استان ۱۷ درصد بود و سال ۱۴۰۱ به ۲۰.۵ درصد رسید که رتبه اول کشور را داشتیم.

وی به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نیروی کار براساس سرشماری نفوس و مسکن در استان اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل این جلسه تبیین مبانی نظری طرح نیروی کار در استان است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.