بازرسی کل کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید زمین‌های مازاد را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند و در صورت عدم واگذاری، سازمان بازرسی زمین‌های مازاد را برای نهضت ملی مسکن اختصاص خواهد داد.

هواسی در جلسه بررسی برنامه‌های بازرسی کل استان در سه ماهه نخست امسال که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: رشد تولید و مهار تورم دومولفه در اقتصاد است که باید در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی منابع را به سمت تولید و اشتغال و کاهش تورم هدایت کنند.

او با اشاره به اینکه بانک‌های استان باید تسهیلات قرض الحسنه را زمینه‌های ازدواج، فرزند آوری و رفع احتیاجات ضروری اقشار آسیب پذیر پرداخت کنند، گفت: امسال کردستان تعهد اشتغال ۲۲ هزار نفر را دارد که باید تحقق یابد.

بازرسی کل استان کردستان در ادامه خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان که زمین‌های مازاد را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرارنداده اند، افزود: اگر این امر محقق نشود سازمان بازرسی مجبورمی شود سند زمین‌های مازاد دستگاه‌ها را پس از استعلام از ثبت اسناد برای ساخت مسکن ملی اختصاص دهد.

ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با بیان اینکه در استان ۲۳۵ پروژه نیمه فعال وجود دارد، گفت: ۱۸۲ پروژه مربوط به دستگاه‌ها و ۵۳ پروژه نیمه تمام نیز به شهرداری‌های استان اختصاص دارد.

حبیبی معاون عمرانی استاندار کردستان نیز بر اولویت بندی برای اتمام پروژه‌های عمرانی که به صورت میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تاکید کرد.

در ادامه قادرزاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز با بیان اینکه اقتصاد استان در آینده بر پایه خدمات شکل می‌گیرد نه تولید، گفت: سازمان بازرسی باید بیش از پیش، در نظارت بر قوانین ورود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.