سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ارزبری ۱۲۰ میلیون دلاری صنایع سمنان با توسعه داخلی‌سازی

مدیرکل صمت استان سمنان با اشاره به رویکرد توسعه و افزایش داخلی‌سازی صنعت استان، گفت: ۱۲۰ میلیون دلار نتیجه این رویکرد در صنایع استان طی سال ۱۴۰۱ بود.

یادگار احمدی مدیرکل صمت استان سمنان اظهار داشت: سال گذشته با تلاش و همت واحد‌های تولیدی استان و با اجرای برنامه تعمیق داخلی سازی در صنعت و جایگزینی واردات، محصولاتی که در گذشته از طریق واردات تأمین می‌شد، به ساخت داخل تبدیل و از ورود آن و خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ واحد تولید صنعتی استان سمنان که جز شرکت‌های دانش بنیان هستند، با تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی منجر به کاهش ارزبری بیش از ۱۲۰ میلیون دلاری در استان شدند و از خروج ارز از کشور جلوگیری کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به عمده محصولاتی که به ساخت داخل تبدیل شدند اظهار داشت: کرد: این محصولات شامل نخ پنبه‌ای ظریف، پارچه جین، انواع سنسور، سامانه تهویه مطبوع خودرو، انواع موتور هود، تخته فیبر با چگالی متوسط از چوب (MDF)، شیر خشک، کاتالیست، مصنوعات کوچک‌مقیاس غیرالکترونیکی، ریخته‌گری قطعات فولادی به روش دقیق، ژئو کامپوزیت از ژئو تکستایل، و دارو‌های انسانی بود.

وی اضافه کرد: این برنامه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور در این شرایط سخت جنگ اقتصادی، موجب رونق واحد‌های تولیدی و حفظ و افزایش اشتغال در این واحد‌ها شد.

احمدی اضافه کرد: با توجه به توانمندی و دانش واحد‌های تولیدی مستقر در استان می‌توان تا حد زیادی از نیاز ارزی کشور را کاهش داد که لازمه آن شناسایی نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: وزارت صمت با راه اندازی سامانه توانیران به دنبال این ماموریت است که از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان درخواست می‌شود با مراجه به این سامانه نسبت به ورود و ثبت نام دقیق توانمندی‌ها و نیازمندی‌های خود اقدام کنند.

سمنان دومین استان برتر کشور در زمینه اشتغالزایی و راستی‌آزمایی براساس گزارش‌ها در سال ۱۴۰۱ معرفی شد و از لحاظ رشد اقتصادی نیز در جایگاه سومین استان کشور قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.