سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار همایش بین المللی طب کار و بیماری‌های شغلی در یزد

رئیس انجمن علمی طب کار گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با ارائه فعالیت‌های مناسب علمی و ارائه خدمات طب کار به عنوان قطب علمی طب کار در کشور محسوب می‌شود.

صادق نیت رئیس انجمن علمی طب کار در نخستین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی در یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد جزو دانشگاه‌های مطرح در حوزه طب کار و بیماری‌های شغلی است.
 
او ادامه داد: این دانشگاه با توجه به فعالیت‌های مناسب علمی و آموزشی در این حوزه و سیستم ارائه خدمات طب کار به عنوان قطب علمی طب کار در کشور معرفی شده است.

رئیس انجمن علمی طب کار اظهار داشت: در حوزه معاینات طب کار استان یزد جزو استان‌های پیش رو به شمار می‌آید که بالغ بر ۴۰ درصد مراکز تولیدی و صنعتی تحت پوشش معاینات طب کار هستند.

دکتر صادق نیت، به جایگاه مناسب ایران در طب کار و بیماری‌های شغلی در بین کشور‌های منطقه اشاره کرد و افزود: بیماری‌های شغلی در صورت تشخیص زودهنگام در مراحل اولیه قابل پیشگیری و کنترل است.

محمد حسین داوری دبیر علمی اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی نیز ارتقای سلامت شغلی و حفظ سلامت شاغلان به عنوان سربازان اصلی توسعه پایدار جامعه را از اهداف برگزاری این همایش دانست.

او ادامه داد: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۷۰ مقاله به صورت پوستر، ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰ مقاله به صورت سخنرانی کلیدی در همایش ارائه می‌شود.

داوری مسائل مربوط به اختلالات خواب که در برخی مشاغل بروز می‌کند، مسائل روانی در محیط کار و بیماری‌های شغلی خاص را از جمله موارد مطرح شده در این همایش عنوان کرد و یادآور شد: سالیانه ۱۶۰ میلیون بیماری شغلی در دنیا به دلیل حوادث و بیماری‌های شغلی روی می‌دهد که شش هزار مورد منجر به مرگ می‌شود.

او با اشاره به این که نهمین علت بیماری‌های غیر واگیر عوامل شغلی هستند، تصریح کرد: بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، پنج درصد از تولید ناخالص کشور‌ها صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود.

امیر هوشنگ مهرپرور، دبیر بورد تخصصی طب کار کشور و رئیس اولین همایش بین المللی و هشتمین همایش کشوری طب کار و بیماری‌های شغلی با اشاره به قدمت ۳۰ ساله رشته طب کار در کشور اظهار داشت: این همایش در محور‌های مختلف سلامت روان، سلامت عضلانی اسکلتی، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های شنوایی در ۱۵ پنل تخصصی در حال برگزاری است.

او افزود: نخستین همایش بین المللی و هشتمین همایش ملی طب کار و بیماری‌های شغلی با حضور متخصصان طب کار، پزشکان عمومی، کارشناسان بهداشت و متخصصان رشته‌های مختلف علوم پزشکی از ایران و کشور‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی در چهار محور سخنرانی‌های کلیدی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات به مدت دو روز به میزبانی یزد در حال برگزاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.