سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین تخلف داروخانه‌های خراسان رضوی مربوط به حضور نداشتن مسئول فنی است

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه، جزو بیشترین موارد تخلف است.

 حسن وکیلی سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مسئول فنی، داروسازی است که با داشتن مسئولیت امور فنی باید حضور فعالی در داروخانه داشته باشد، گفت: در این مدت ۱۹۲ تخلف در داروخانه‌های خراسان رضوی مربوط به حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه ثبت و گزارش شده است.

او افزود: سال گذشته بیش از سه هزار بازدید از داروخانه‌های خراسان رضوی انجام شده است که طی این بازدید‌ها ۲۲ داروخانه متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و برای ۷۵۱ داروخانه اخطار و تذکر صادر شده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نظارت بر ۹۷۰ داروخانه دولتی و خصوصی در حوزه مدیریت امور دارو و مواد تحت کنترل و ۶۴۷ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر فعال در خراسان رضوی بر عهده این معاونت قرار دارد.

وکیلی بیان کرد: همچنین نظارت بر فرایند تولید دارو در پنج کارخانه داروسازی فعال در مشهد و نیز نظارت بر هزار و ۱۸۶ واحد تولیدی فعال در حوزه نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که برای این تعداد کارخانجات در سال گذشته هفت هزار و ۱۷۲ مورد پروانه ساخت محصول صادر شده است.

او تصریح کرد: همچنین سال گذشته در حوزه صادرات و واردات محصولات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، هزار و ۲۸ مورد گواهی بهداشت برای محصولات صادر شده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه پارسال ۲۶ هزار و ۴۰۰ تماس مردمی پیرامون تهیه دارو‌های کمیاب با سامانه ۱۹۰ برقرار شده است، تاکید کرد: در این مدت هزار و ۳۳۵ حواله نیز برای دارو‌های کمیاب و خاص در خراسان رضوی صادر شده است.

وکیلی بیان کرد: صدور ۱۶۸ پروانه ملزومات و تجهیزات پزشکی و کارشناسی ۶۸ مورد از حوادث ناشی از ملزومات پزشکی توسط کارشناسان، از دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته است.

او تصریح کرد: بخشی از فعالیت سامانه ۱۹۰ مربوط به پاسخگویی به عوارض استفاده از داروها، نحوه استفاده از دارو‌ها و اطلاعات دارویی است که سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تماس از سوی صاحبان حرف پزشکی از جمله پزشکان متخصص، داروسازان و دندانپزشکان با این سامانه برقرار شده است که به آن‌ها جدیدترین اطلاعات دارویی ارائه شده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در تلاش هستیم تا میزان پوشش دارویی به سقف مورد نیاز برسد و پوشش حداکثری بیمه‌ها را به همراه داشته باشد تا کمترین رقم پرداختی را از سوی بیماران شاهد باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.