دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی گفت: ۱۷ شرکت داروسازی در این استان مشغول به فعالیت هستند که بین هشت تا ۱۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در خراسان رضوی تهیه می‌شود.

امید رجبی دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی گفت: با اینکه تعداد شرکت‌های داروسازی در استان خراسان رضوی کم است، ولی کیفیت تولیدات دارویی در این استان بسیار بالا است.

او افزود: اکنون ۳۵ درصد سرم مورد نیاز کشور در خراسان رضوی تهیه می‌شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر ۹۰ درصد داروی مورد نیاز بیماران و شبکه بهداشت و درمان، در داخل کشور تولید می‌شود و دارو‌های وارداتی نیز به محصولات با دانش بسیار بالا تعلق دارد.

رجبی با اشاره به اینکه همیشه به تولید دارو نیاز است، بیان کرد: جدای از تولید دارو‌های نوین و یا مشابه خارجی لازم است تا دارو‌های قدیمی که در کشور تولید می‌شود با کیفیت بهتری ساخته و به بازار ارائه شود تا نیاز جامعه هدف برآورده شود.

او تصریح کرد: با توجه به قدمت دانشکده داروسازی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، لازم است تا بتوانیم در این حوزه توانمندی‌های نوینی را ارائه دهیم و این در حالی است که امید دانشجویان رشته داروسازی به برخی از شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در این حوزه است.

دبیر انجمن تولید کنندگان داروی خراسان رضوی با اشاره به نشست اعضای هیات رئیسه انجمن داروسازان و تولید کنندگان دارو با استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در این نشست مشکلات این صنف با عالی‌ترین مقام استان با حضور برخی از مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط، مطرح شد و وی با نگاه مثبت نسبت به حل مشکلات داروسازی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.