سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه اندازی سامانه گردشگری سلامت با هدف ثبت دقیق آمار بیماران بین المللی

مدیرکل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: گردشگران سلامت عمدتا از کشورهای همجوار و حتی ایرانی های مقیم کشورهای اروپایی هستند.

سلیمان حیدری، مدیرکل دفتر اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال گذشته بین یک میلیون ۱۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰هزلر گردشگر سلامت وارد گشور شده و در حوزه‌های مختلف خدمات درمانی خوبی دریافت کرده‌اند.

به گفته وی در حال حاضر سطح پزشکی در ایران خوب ارزیابی شده است و به همین دلیل بیماران بین المللی به پزشکان کشورمان اعتماد کامل داشته و ایران را برای درمان و دریافت خدمات مختلف انتخاب می‌کنند.

او بیان کرد: گردشگران سلامت عمدتا از کشور‌های همجوار مانند ازبکستان، عراق، افغانستان، تاجیکستان و حتی ایرانی‌های مقیم کشور‌های اروپایی و امربکا جهت درمان و انجام خدمات درمانی به ایران سفر می‌کنند.

او ادامه داد: در حوزه جذب گردشگر سلامت از کشور‌هایی مانند چین، ترکیه و هند عقب‌تر هستیم و اقدامات لازم برای جبران این عقب ماندگی انجام می‌شود.

او گفت: سامانه گردشگری سلامت راه اندازی می‎شود تا آمار دقیق بیماران بین المللی به ثبت برسد. در حال حاضر ۲۳۰ بیمارستان و کلینیک مجوز جذب و پذیرش بیماران بین المللی را اخذ کرده اند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.