سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش شورا‌های اسلامی بخش مهربان

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سالجاری این استان در حوزه گاز رسانی به روستا‌ها به استان سبز تبدیل خواهد شد گفت:در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد روستا‌های استان از این نعمت برخوردار هستند.

محمد اسکندری در همایش شورا‌های اسلامی شهری و روستایی بخش مهربان توجه به اقتصاد روستا‌ها و معیشت اهالی را از مهمترین سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: ۶۰ روستای استان با عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده که زیر ساخت‌های مورد نیاز در این مناطق تامین شده و در فصل بهار و تابستان اماده پذیرایی از گردشگران و مسافران هستند.

او  با بیان اینکه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی و صنایع دستی در روستا‌ها موجب تحقق شعار سال می‌شود گفت: یکی از بستر‌های مهم برای افزایش و توسعه اقتصاد در روستا‌ها رونق گردشگری و توانمند کردن روستائیان است و دراین راستا مناظر طبیعی و بکر در دامنه ارتفاعات بزقوش در شهرستان سراب ازمناطق هدف گردشگری است.

مدیر کل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح‌های آب شرب در روستا‌های استان افزود: در سال گذشته عملیات آبرسانی در ۲۱۴ روستا اجرا شده و امسال نیز آب شرب ۲۴۷ روستا تامین خواهد شد.

فرماندار سراب نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری واجرای برنامه‌های توسعه‌ای در این حوزه گفت: با تکمیل و اتمام جاده سلامت در دامنه ارتفاعات بزقوش مسافت ۴۵ کیلومتری ۷ ابگرم معدنی این شهرستان به ۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

علی جهانی با اشاره به وجود مناطق بکر و مستعد برای سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری افزود: ادارات این شهرستان از طرح‌های این حوزه استقبال کرده و اماده حمایت و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران هستند.

بخشدار بخش مهربان نیز با اشاره به مشارکت خوب خیرین و اهالی روستا‌ها در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: ۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه کانال سنگی در ۴ روستا ۲ باب خانه بهداشت و غسالخانه با مشارکت مردم بخش مهربان با هزینه‌ای افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال احداث شده است.

ابراهیمی با اشاره به احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر مهربان افزود: این پروزه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مساحتی حدود ۷ هزار متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان با مشارکت دفتر آیت الله سیستانی و خیرین محلی در حال احداث است که عملیات اجرایی ان تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

در ادامه این همایش از شورا‌های اسلامی بخش مهربان تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.