سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات زنجیره تأمین در لرستان

رئیس سازمان صمت لرستان از پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات زنجیره تأمین در استان خبر داد.

بهمن جعفری اظهار کرد: سال گذشته شرکت ایمیدرو ۲۰۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند کارخانه کاغذ از سنگ در الیگودرز، آهک هیدراته پلدختر، ایجاد زیرساخت و راه دسترسی به معادن و استیل کورد سلسله بوده است.

جعفری با اشاره به پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات زنجیره تأمین در لرستان، افزود: سال گذشته ۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادر، ۱۲ پروانه تمدید و چهار معدن مقیاس کوچک احیاء شد.

وی در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۱ ستاد تسهیل لرستان نیز گفت: از مجموع ۴۱۴ مصوبه، ۳۰۷ مورد معادل ۷۴ درصد مصوبات عملیاتی شد، ۵۱ مورد اجرایی نشده و مابقی نیز در حال انجام هستند که مغایرت مصوبات با برخی آیین نامه‌ها، مشکلات بانکی، عدم پیگیری متقاضی و مسایل مربوط به دستگاه‌های اجرایی از دلایل این امر به شمار می‌رود.

جعفری با اشاره به احیای ۲۳ واحد صنعتی لرستان در سال گذشته بیان کرد: سه واحد صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها در خرم‌آباد، دورود و بروجرد نیز به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: سال گذشته ۱۳۴ واحد صنعتی استان در راستای تأمین نقدینگی و استفاده از تسهیلات رونق تولید با مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی و در این راستا ۷۲۲ میلیارد تومان به واحدهای مشمول شرایط با حداقل پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد پرداخت شد.

این مسئول با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگ نیمه‌تمام استان در سال گذشته، افزود: همچنین عملیات اجرایی شش طرح اثرگذار و پیشران اقتصادی در لرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در زمینه جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته ۲۴۳ میلیارد تومان با تحقق ۱۲۹ درصدی و ۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید جذب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.