سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور پاکستان برای مهار قاچاق کالا به افغانستان

نخست وزیر پاکستان دستور داد تا اقدامات قوی‌تری برای مهار قاچاق آرد و دیگر مواد خوراکی ضروری به افغانستان صورت بگیرد.

نیکی‌ آسیا امروز (یک‌شنبه، ۱۰ ثور) گزارش داد شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، اخیراً دستور اقدامات قوی‌تری برای مهار قاچاق مواد خوراکی و اقلام ضروری به افغانستان را صادر کرده است.

براساس این گزارش، این دستور پس از آن صادر شده است که سازمان جمع‌آوری مالیات پاکستان آرد، گندم، شکر و کود را از اقلام ضروری و مورد نیاز این کشور اعلام کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان به آژانس فضایی این کشور دستور داده است تا تصاویر ماهواره‌ای از مرز میان افغانستان و پاکستان را به هدف کمک به مهار تجارت غیرقانونی اقلام یاد شده، ارایه کند.

در همین حال، سازمان جمع‌آوری مالیات پاکستان در اعلامیه‌ای ضمن مشخص کردن مناطقی در مرز ۲۵۰۰ کیلومتری این کشور با افغانستان برای جلوگیری از قاچاق مواد خوراکی گفته است که براساس قوانین گمرکی، قاچاق اقلام ضروری از پاکستان جریمه معادل قیمت کل کالا و دو سال زندان را در پی خواهد داشت.

اطلاعات نشر شده حاکی از آن است که در پی حمله روسیه بر اوکراین، صادرات گندم این کشور به پاکستان کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که در ماه مارچ سال جاری، مسکو بار دیگر با صدور ۱.۵ میلیون تن گندم به پاکستان جایگاهش را به‌عنوان منبع صادرات گندم به این کشور تثبیت کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.