سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان خواستار ورود بخش خصوصی برای ساماندهی باغ موزه هرندی شد

استاندار کرمان باغ موزه هرندی را یک ظرفیت خوب برای مجموعه گردشگری عنوان کرد و ورود بخش خصوصی برای ساماندهی به آن را مورد تاکید قرار داد.

محمدمهدی فداکار شنبه ۹ اردیبهشت ماه به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی، مدیرکل میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران از باغ موزه هرندی بازدید کرد. 

استاندار کرمان، باغ موزه هرندی را از جاذبه‌های بی‌نظیر و زیبای استان کرمان برشمرد و گفت: تلاشمان بر این است که با ساماندهی و افزایش وسعت این مجموعه را برای نگهداری اشیای مهم و تاریخی استان آماده کنیم که در حوزه گردشگری موثر خواهد بود. 

او موزه هرندی را یک ظرفیت خوب برای مجموعه گردشگری و علاقه‌مندان به هنر دانست و ورود بخش خصوصی برای ساماندهی به مجموعه را مورد تاکید قرار داد. 

استاندار کرمان بیان داشت: مجموعه بزرگی در دل کرمان وجود دارد و برای نگهداری، بازسازی و توسعه آن پیگیر تامین اعتبار و تخصیص خواهیم بود. 

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بالغ بر ۱۰ هزار شی تاریخی باستانی در موزه هرندی به عنوان گنجینه امن نگهداری می‌شود.

‌او افزود: آثار تاریخی از تمدن جیرفت در این گنجینه قرار دارد که می‌تواند در معتبرترین موزه‌های دنیا به نمایش درآید و عظمت و بزرگی منطقه ما را نشان دهد.

فعالی بیان داشت: تلاش ما این است که این باغ موزه را که مانند پروژه‌هایی همچون باغ شازده و ارگ بم بوده است، ساماندهی کنیم.  

او تصریح کرد: طرحی برای ایجاد کافی‌شاپ و رستوران، واحد اقامتی و پذیرایی، بازارچه صنایع دستی و خانه خلاق صنایع دستی در مجموعه پیش‌بینی شده است.

باغ موزه هرندی بنایی که در حدود سال ۱۲۹۰ قمری و در دوره قاجار احداث شده است. مساحت این باغ ۲۵ هزار مترمربع است و ۳ موزه ساز (اولین موزه ساز کشور)، باستان‌شناسی و دیرینه‌شناسی در آن قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.