سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار شیوع تب کریمه کنگو به دامداران فهرج

رییس شبکه دامپزشکی فهرج درباره شیوع تب کریمه کنگو به دامداران هشدار داد.

بماندشتی گفت: تب کریمه یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام می‌باشد که شیوع این بیماری بیشتر در فصل‌های گرم سال و همزمان با فصل فعالیت کنه است.

او افزود: این بیماری در حیوانات اهلی، مثل: گاو و گوسفند علایم مشخصی ندارد و حداکثر باعث تب می‌شود و در صورت انتقال بیماری به انسان با علایمی مانند: درد مفاصل و عضلات، تب شدید، سردرد، خونریزی به صورت نقطه‌های ریز و... همراه می‌باشد که در صورت نبود تشخیص و درمان به موقع میتواند منجر به مرگ بیمار شود.

 رییس شبکه دامپزشکی فهرج از مردم و دامداران درخواست کرد که با رعایت کردن نکات بهداشتی، مانند: خودداری از کشتار دام خارج از کشتارگاه و تهیه گوشت مصرفی مورد نیاز از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مجاز و تحت نظر دامپزشکی، خودداری از مصرف گوشت تازه (گوشت باید به مدت ۲۴ساعت در دمای ۴_۰ درجه نگهداری سپس مصرف شود) خودداری از مصرف جگر خام و نیم پز، استفاده از لوازمی مانند: دستکش، چکمه و ماسک در هنگام تماس با ترشحات و خون حیوان، سم پاشی بدن جایگاه دام با سموم دامپزشکی، خودداری از حمل و نقل دام‌های فاقد پلاک و هویت و بدون گواهی بهداشتی به دامداری ها، از ابتلای خود و شهروندان به این بیماری جلوگیری کنند.

برچسب ها: دامپزشکی ، تب کریمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.