سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشیمانی استیون اسپیلبرگ از سانسور کردن «E.T.»

استیون اسپیلبرگ در یک کلاس، مخالفت خود با سانسور آثار کلاسیک را اعلام کرد و گفت: حذف اسلحه از «E.T.» اشتباه بود.

به نقل از مارکا، بیش از چهار دهه از روی پرده رفتن فیلم موفق «ای. تی. فرازمینی» (E. T. the Extra-Terrestrial) می‌گذرد.

یکی از موردانتظارترین فیلم‌های آن سال، با گذشت هفته‌ها به نماد واقعی سینما تبدیل شده و در طول سال‌ها به شاهکار یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان تاریخ تبدیل شد.

در واقع، خود استیون اسپیلبرگ، این کار را یکی از کامل‌ترین فیلم‌های خود می‌داند و کارشناسان فیلم معتقدند که «ای. تی.» هیچ یک از قدرتی که با آن وارد سینما‌ها در سال ۱۹۸۲ شده را از دست نداده است.

با این حال، اسپیلبرگ که در هر یک از فیلم‌های خود به دنبال استاندارد‌های غیرممکن از کمال است، دیده است که چگونه می‌توان برخی از جنبه‌های فیلم را بهبود بخشید. او همچنین از برخی تغییراتی که بعداً ایجاد شده پشیمان است.

لازم به یادآوری است که وقتی فیلم به ۲۰ سالگی رسید، نسخه‌های ویژه آن روی DVD منتشر شده و فیلم مجدداً در سینما‌ها اکران شد، اما با یک سری تغییرات و ریمستر دیجیتال برای بهبود و تغییراتی که باعث درگیری با طرفداران و جنجال‌های خاصی شد.

یکی از این تغییرات در یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های فیلم رخ داد، زمانی که مأموران فدرال تلاش می‌کنند الیوت را بگیرند، اما تفنگ‌های شاتگانشان با دستگاه بی‌سیم عوض شده است؛ چیزی که باعث عصبانیت طرفداران شد و حالا باعث پشیمانی کارگردان شده است.

استیون اسپیلبرگ در یک مسترکلاس درباره این تغییر گفته است: این یک اشتباه بود. من هرگز نباید این کار را می‌کردم. «ای. تی.» محصول دوران خود است. هیچ فیلمی نباید بر اساس زمانی که اکنون هستیم، سانسور شود، چه داوطلبانه و چه از روی اجبار.

او در ادامه توضیح داد که این ویرایش‌ها به منظور حساسیت به این واقعیت است که مأموران فدرال در تعقیب کودکان هستند، اما او تصمیم خود را در این مورد تغییر داده است.

اسپیلبرگ گفت: من هرگز نباید با آرشیو کارهایم چنین کاری را می‌کردم و به هیچ کسی توصیه نمی‌کنم این کار را انجام دهد. همه فیلم‌های ما به نوعی، نشانه‌ای هستند که بیانگر این هستند زمانی که آن‌ها را ساختیم کجا بودیم، دنیا چگونه بود و وقتی آن داستان‌ها را منتشر کردیم، دنیا چه چیزی را دریافت کرد. بنابراین، من واقعا متأسفم که چنین چیزی وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.