سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص دارایی‌ها درقالب سهام اساسی‌ترین خواسته اعضای صندوق فرهنگیان

عضو کمیته راهبردی ارزش مالکانه گفت: اساسی‌ترین خواسته مطالبه‌گران و اعضای صندوق فرهنگیان، تخصیص دارایی‌ها درقالب سهام بوده است.

محمدحسن صدقی  عضو کمیته راهبردی ارزش مالکانه  توصیه می‌کند تا با آشنایی با مفاهیم اصول بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری، و تقویت صبر استراتژیک در سرمایه‌گذاری بلندمدت از این بستر فراهم شده بهره‌مند شوند و نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیمات شرکت‌هایی که سهامدارند داشته باشند.
وی افزود: اساسی‌ترین خواسته مطالبه‌گران و اعضای صندوق، تخصیص دارایی‌ها درقالب سهام بوده است. هر چند در گذشته عملیات اجرایی نیمه تمام ماند و هلدینگ پترو فرهنگ با بیش از نیمی از دارایی‌ها، در آستانه درج نماد، با صلاحدید هیات امنا، متوقف گردید. از باب لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق، شایسته است از پیگیری‌ها و اهتمام همه‌ی نقش‌آفرینان بویژه مدیرعامل محترم موسسه درخصوص ورود مقتدرانه به میدان عمل و پذیرش ریسک‌ها و مخاطرات مترتب بر آن، در جهت تخصیص حق مالکانه اعضا قدردانی نمود.

او ادامه داد: طرح ارزش مالکانه و تخصیص سهام به فرهنگیان عضو اگر به نحو مطلوب اجرا شود، قطعا گامی مهم در راستای اجابت یکی از مهمترین مطالبات اعضاست. کاملا مشهود است که فرهنگیان کنشگر مدنی در شبکه‌های اجتماعی از وزیر آموزش و پرورش، هیات امنا و مسئولین صندوق، درخواست اجرای اساسنامه ۱۴۰۰ شامل حضور شش نفر از منتخبین فرهنگیان عضو، تخصیص کامل ارزش مالکانه، تدوین آیین نامه انتخابات و اجرای آن را دارند.

او گفت: رصد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، موید آن است که کنشگران مدنی و کارشناسان عضو، تلاش می‌نمایند تا این مهم بنحو مطلوب محقق گردد. برخود لازم می‌دانم از همه نقش آفرینان عضو یا مسئول و مدیران که در راستای تحقق این پروژه عظیم و بی نظیر تلاش می‌نمایند تشکر کنم. ازهمه ذینفعان فرهنگیان شاغل و بازنشسته عضو موسسه تقاضا دارم هرچه سریعتر جهت دستیابی به مطالبه معوق خود، ازهمه ظرفیت‌ها بهره ببرند و جهت ثبت کد بورسی، شماره تلفن همراه و ... در سامانه صورت وضعیت اعضا اقدام فرمایند.

صدقی در پاسخ به سوال چه توصیه‌ای برای چگونگی مدیریت بازنشستگان بر سهام دریافتی خود از صندوق ذخیره دارید؟، گفت: از کنشگران مدنی، رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی به ویژه مدیریت روابط عمومی موسسه تقاضا دارم، جهت انتقال دانش ومفاهیم اولیه سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه و همچنین تبیین رجحان سرمایه‌گذاری بر پس‌انداز، و مدیریت هزینه، تلاش مضاعف داشته باشند و با تشریح اهمیت سهامداری و لزوم صبر استراتژیک در سرمایه‌گذاری دراز مدت، شاهد صف‌های فروش در بازار نباشیم.

وی افزود: بازنشستگان عضو صندوق می‌توانند با اتحاد و هماهنگی، بلوک فرهنگیان را تشکیل بدهند و در مجامع عمومی شرکت‌هایی که بخشی از سهام آن را دریافت کرده‌اند حضور فعال داشته و نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیمات داشته باشند و بخشی از مدیران آن مجموعه را انتخاب نمایند.
 عضو کمیته راهبردی ارزش مالکانه در پاسخ طرح ارزش مالکانه چه آورده‌ای برای فرهنگیان در پی خواهد داشت؟گفت: اجرای صحیح و عادلانه طرح ارزش مالکانه، از بزرگترین خواسته‌های فرهنگیان عضو موسسه بوده است. ثانیا، اجرای این طرح، خط بطلانی خواهد بود بر ادعا‌های کذایی مالکیت دولتی و غیرخصوصی صندوق ذخیره فرهنگیان.

وی افزود: همچنین انگیزه‌ای خواهد بود تا فرهنگیان عضو موسسه با مفاهیم اصول بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری آشنا شوند. با توجه به قابلیت نقدشوندگی بالا، امکان تغییرآنی مدل سرمایه‌گذاری، توسط اعضا خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.