سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با زمین خواری هدف راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین

 سامانه "پنجره واحد زمین" در راستای مقابله با زمین خواری راه اندازی شده است.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اینکه سامانه "پنجره واحد زمین" از مرداد سال گذشته در استان راه اندازی شده است گفت: استفاده از این سامانه تصرف غیرقانونی و دست اندازی بر املاک را کوتاه می‌کند و ضرورت مقابله با زمین خواری از دلایل توجیهی راه‌اندازی این سامانه است.

محمدی افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جرائم در حوزه زمین شکل می‌گیرد، این سامانه تخلفات را در حوزه املاک روشن کرده و از آن جلوگیری می‌کند.

 هدف از راه‌اندازی سامانه "پنجره واحد زمین" پیشگیری از وقوع مفاسد و جرایم در حوزه اراضی و املاک، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات و جلوگیری از جعل استعلامات، ارتقای مدیریت منابع حوزه اراضی و املاک، یکپارچه شدن اطلاعات در حوزه اراضی، پرهیز از هدر رفت منابع بیت‌المال و کاهش زمین خواری است.

 بهره‌برداری از این سامانه می‌تواند در راستای حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی و رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی بین دولت و مردم نقش چشمگیری داشته باشد.

متقاضیان زمین برای طرح‌های اقتصادی، می‌توانند با ورود به این سامانه و با مشاهده اراضی مستعد بهره‌برداری در قالب طرح‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و منابع طبیعی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به دستگاه‌های متعدد در زمان کوتاه‌تری مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کنند که این موضوع هم در افزایش بهره‌وری تولید کشور و هم در حفظ منابع ملی برای نسل‌های آینده مؤثر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.