سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرزندآوری یک مسئله کلان است

حجت الاسلام شفیعی گفت: هدف از جمعیت و فرزند آوری افزایش نرخ باروری نبوده بلکه فرزندآوری یک مسئله کلان است که ده‌ها شاخه دارد.

حجت الاسلام محمد تقی شفیعی پژوهشگر حوزه جمعیت و عضو ستاد راهبری جمعیت حوزه های علمیه در همایش طرح سامان خانواده گفت: طلاق و سقط جنین نیز از موضوع‌های جمعیتی و تاثیر گذار در نرخ باروری است و مشکلات فرزندآوری و روی دادن طلاق تنها به مشکلات اقتصادی مربوط نیست و این موضوع را وضعیت اقتصادی شهر‌ها و روستا‌ها، کلان شهر‌ها و شهر‌های با وضعیت اقتصادی مختلف و همچنین نرخ سن ازدواج و فرزندآوری در آن شهر‌ها و روستا‌ها و کلان شهر‌ها به وضوح نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه هم اکنون بیشتر خانواده‌ها دارای یک یا ۲ فرزند هستند گفت: خانواده‌ها اکنون نسبت مشکلاتی که فرزندان آن‌ها در آینده با آن روبرو می‌شوند، توجه ندارند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مسائل از جمله انزوا طلبی جوانان، بی رغبتی جوانان نسبت به ازدواج و تغییر فرهنگ و سبک زندگی که با آن مواجه هستیم، مورد توجه قرار نمی‌گیرند گفت: نگاه الهی و خدایی نسبت به ازدواج که عشق محور و برپایه ایثار و گذشت و صبر بنا شده است در جامعه کمرنگ شده‌است.

مدرس حوزه و دانشگاه به مشکلات تک فرزندی و از بین رفتن روابط خانوادگی، پیر شدن جمعیت و کمبود نیروی کار بومی برای فعال بودن واحد‌های صنعتی و مشکلات توسعه اقتصادی در سال‌های آینده هشدار داد.

شفیعی مشکلات مرتبط به تاخیر انداختن سن ازدواج و فرزندآوری از جمله عقیم شدن و کاهش نرخ باروری را نیز یادآور شد.

همایش طرح سامان خانواده در مصلی آیت الله اعرافی میبد با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و معلمان و دبیران و جانشین فرماندهی ناحیه بسیج و بسیجیان و خادمیاران رضوی میبدی برگزار گردید.

برچسب ها: میبد یزد ، فرزندآوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.