سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیل در ارائه خدمات تخصصی سلامت با ساخت بیمارستان مادر و کودک در خراسان شمالی

پزشک متخصص بیماری‌های اطفال وفوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: لازمه داشتن کودکان سالم نیز فراهم بودن زیرساخت‌هایی ازجمله مراکز بهداشتی و درمانی استاندارد و مناسب است.

 علی حق‌بین گفت: در گام نخست این برنامه‌ریزی، بهداشت و درمان قرار دارد و نیاز این قدم نیز وجود بیمارستان اختصاصی کودکان است.

او گفت: استان خراسان شمالی فاقد بیمارستان تخصصی مادر و کودک است، بخش‌هایی به‌عنوان بخش کودکان در بازه‌های زمانی در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و بیمارستان امام علی (ع) راه‌اندازی شده، اما مدام دستخوش جابجایی فضاست و به مرحله تکامل نرسیده است.

حق بین  گفت: اکنون که شرایط برای احداث بیمارستان تخصصی مادر و کودک در استان فراهم شده است، لازم است دست‌اندرکاران، اقدامات لازم را برای آغاز عملیات اجرایی احداث این بیمارستان انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فرآیند درمان کودکان به ویژه در سنین پایین‌تر و دوران نوزادی، فرآیندی سنگین، تخصصی و پرزحمت است و باید با ارتقاء سخت افزاری و فراهم کردن امکانات، شرایط استاندارد برای رشد و نمو کودکان را فراهم کرد.

او گفت: برای داشتن جامعه سالم باید بر رشد کودکان از دوران جنین تا نوجوانی تمرکز کرد، زیرا سلامت جامعه به طور حیاتی به تمام جنبه‌های رشد و تکامل کودکان مربوط می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.