سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی برداشت ۶۵ هزار تن گندم در اسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۶۵ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود.

محمدکرم مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: امسال ۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکشت غلات جو و گندم رفته که از این میزان زیرکشت ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار به گندم آبی و دیم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار به جو اختصاص دارد.

او میزان زیرکشت گندم آبی شهرستان را ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار و زیرکشت گندم دیم را ۱۰ هزار و ۹۰۰ هکتار برشمرد و تصریح کرد: تاکنون مبارزه با سن مادر در مزارع گندم این شهرستان از اواسط فروردین ماه آغاز شده و تاکنون در بیش از ۲۳ هزار هکتار عملیات سمپاشی انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه عملیات مبارزه با سن مادر در مزارع گندم این شهرستان تا ۲۰ روز آینده ادامه خواهد داشت، افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود برای داشتن محصول خوب و با کیفیت و جلوگیری از خسارت محصولات برای مبارزه با سن مولد در نخستین فرصت نسبت به عملیات سم‌پاشی سن مادر و نیز از بین بردن علف‌های هرز اقدام کنند.

مرادی با اشاره به اینکه میزان تولید گندم امسال براساس پیش بینی‌ها نسبت به سال گذشته تقریباً برابر خواهد بود، گفت: امسال ۳۸۰۰ هکتار نخود دیم و نیز ۲۴۴۰ هکتار چغندرقند به عنوان کشت بهاره در این شهرستان کشت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.