سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی از فردا به کرمانشاه

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : یک سامانه بارشی از فردا، جمعه بیشتر نقاط استان را فراگرفته و موجب بارش رگبار‌های بهاری و کاهش محسوس دمای هوا می‌شود.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، شرایط پایدار و بدون بارش حاکم در منطقه همچنان طی امروز (پنجشنبه) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به دنبال این شرایط، از روز جمعه تا اواسط هفته آینده، گذر متناوب امواجی ناپایدار، ضمن کاهش نسبی دمای روزانه، در بعضی ساعات بارش‌هایی به شکل رگبار‌های بهاری همراه با وزش باد و رعدوبرق، برای سطح استان درپی خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: احتمال بارش در بعدازظهر روز جمعه و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه و در نواحی شمالی استان به ویژه منطقه اورامانات، بیشتر به نظر می‌رسد.

قاسمی با اشاره به ثبت میانگین ۳۸۷ میلی متر بارش در استان در سال زراعی جاری یادآور شد: میزان بارش‌های سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان سومار در سال زراعی جاری با سه برابر افزایش بارندگی رکورددار بیشترین درصد افزایش در استان است افزود: میزان بارندگی‌های سال زراعی جاری در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۳۰۳ و در مقایسه با بلند مدت ۶۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با سه درجه و قصر شیرین با ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه بین ۸ و ۲۴ درجه بالای صفر در نوسان بود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.