رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه بارشی قوی که از اواخر روز سه‌شنبه تا صبح جمعه استان را تحت تاثیر خود قرار داده بود به طور میانگین موجب ۷۰ میلی‌متر بارش در این منطقه شد.

سعید قاسمی رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بارش‌های سامانه اخیر را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت : بیشترین میزان بارش‌ها در استان به شهرستان پاوه با ۱۲۱ میلی‌متر و کمترین بارش با ۲۸ میلی‌متر به شهرستان کنگاور اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: در میان شهر‌های پربارش پس از پاوه، شهر‌های سومار با ۱۲۰ میلی‌متر، جوانرود با ۹۹، گهواره با ۹۸، کرند غرب با ۹۵ و گواور، گیلان غرب و کامیاران با ۸۵ میلی متر در رده‌های بعدی هستند.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: این سامانه در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۲ میلی‌متر بارش شد.

قاسمی یادآور شد: با بارش‌های اخیر میانگین بارش در سال زراعی جاری در استان کرمانشاه به ۳۸۷ میلی‌متر رسید که این میزان در مقایسه با سال زاعی گذشته ۱۳۵ میلی متر بیشتر است.

وی گفت: آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد، در خاتمه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه تا روز چهارشنبه هفته جاری، شرایط پایداری در سطح استان حاکم می‌گردد که طی این مدت هوای استان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با رشد ابر و وزش باد (غالباً ملایم) پیش بینی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.