سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۹۷ نفر از محکومان جرائم غیرعمد در قزوین با کمک خیران آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادی۲۹۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی استان با پیگیری‌های دستگاه قضایی، کمک خیران و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه در سال گذشته خبر داد.

 علی شعبانی رییس کل دادگستری استان در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز گفت: برخی از افراد به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و ناخواسته به حبس و زندان گرفتار می‌شوند و ما بر این باوریم که زندان جای مناسبی برای اینگونه افراد نیست و باید شرایطی فراهم شود که این محکومان در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

وی افزود: دستگاه قضایی در وهله اول تلاش می‌کند فردی وارد زندان نشود، اما اگر چنانچه فردی به حبس محکوم و وارد زندان شد از همان روز نیز برای آزادی او تلاش می‌کند، البته این موضوع شامل مجرمان به عادت و خشن نخواهد شد و دستگاه قضایی نسبت به آزادی این دسته از افراد سختگیری نیز خواهد کرد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه است که از دیرباز در استان برگزار می‌شود و باید در مناسبت‌های مختلف در سطح استان برپا شود.

وی ادامه داد: البته کمک‌های خیران نباید به جشن‌های گلریزان معطوف شود و باید تدابیری اندیشید تا این کمک‌ها در طی سال نیز جاری باشد تا بتوان شرایط آزادی افراد بیشتری را فراهم نمود.

شعبانی همچنین گفت: در سال گذشته ۲۹۷ نفر از زندانیان استان با پیگیری‌های دستگاه قضایی و کمک خیرین و مساعدت‌های ستاد مردمی دیه استان از زندان آزاد شدند و در سال جاری نیز باید این موضوع با جدیت پیگیری و دنبال شود.

حجت الاسلام  محمد تقی زاده، دادستان شهرستان البرز نیز در این مراسم عنوان کرد: هم اکنون ۳۴ نفر از محکومان مالی و جرائم غیرعمد شهر الوند با میزان بدهی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان در زندان به سر می‌برند و باید تلاش کنیم با جلب رضایت شکات، قبول اعسار در محاکم قضایی، اعطای تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی خیرین و ستاد مردمی دیه استان این افراد را از زندان آزاد کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.