سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 ۵ هزار متر مربع اراضی ملی در بویراحمد رفع تصرف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه شاه قاسم شهرستان بویراحمد خبر داد.

سعید جاویدبخت گفت: در تماس مردمی با تلفن ۱۵۰۴ مبنی بر تصرف اراضی ملی در منطقه شاه قاسم، نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در کمترین زمان در منطقه حاضر شدند.

او افزود: فردی بدون در نظر گرفتن قانون ملی شدن جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی تبصره یک ماده ۵۵ کرده بود که با همکاری دستگاه قضا درخت‌های کاشته شده جمع آوری و متخلف هم اعمال قانون شد.

جاویدبخت می‌گوید: برابر ماده ۲۰ "قانون هوای پاک" مرتکبان به جزای نقدی و حبس محکوم می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز دارد، ادامه داد: انتظار می‌رود مردم و فعالان منابع طبیعی به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از شهروندان خواست گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه‌ای دارد که ۷۰ درصد جنگل‌های استان را، درخت بلوط پوشش می‌دهد و در سال گذشته، ۲۶هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.