سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: از مجموع ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون ۶۳۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات اینترنت پر سرعت برخوردار شدند.

حامد سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه طی سه سال اخیر توسعه قابل توجهی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات استان انجام شده است، افزود: توسعه ارتباطات و اینترنت در مناطق روستایی گامی در راستای تحقق عدالت و از عوامل رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در روستاها است.

وی اظهار کرد: طی سه سال گذشته حدود ۲۶۰ روستا در استان زنجان زیر پوشش شبکه اینترنت قرار گرفتند و این روند برای پوشش کامل جمعیت روستایی استان ادامه دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از پیوستن ۲ روستای عینجیک و بیوک قشلاق در شهرستان خدابنده به شبکه ملی اطلاعات طی هفته جاری خبر داد و گفت: با تأمین اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بر اساس بررسی و امکان سنجی فنی، اجرا و تأمین دسترسی به اینترنت در روستای عینجیک به شرکت ایرانسل و روستای بیوک قشلاق به شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) واگذار شد.

سرایی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالا و سودآور نبودن سرمایه گذاری مستقیم کارورها(اپراتورها) در مناطق روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تأمین عدالت ارتباطی، هزینه توسعه ارتباطات و اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تأمین می کند.

وی افزود: از این رو تأمین اینترنت در هر روستا به فراخور امکان سنجی های فنی به یکی از کارورهای موجود واگذار می شود و روستاییان می توانند خدمات دسترسی ارتباطی و اینترنتی را از کارور غالب در منطقه روستایی خود دریافت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با گسترش اینترنت در روستاها، روستاییان می‌توانند با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سکوهای رایج عرضه و فروش محصولات برای عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات خود به مشتریان بهره ببرند و همچنین جذابیت ها و ظرفیت های گردشگری روستای خود را بیشتر بشناسانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.