سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردکنندگان تلفن همراه متعهد به ثبت اسناد تجاری هستند

معاون وزیر صمت گفت:همه واردکنندگان تلفن‌های همراه از ابتدای امسال متعهد هستند که ثبت اسناد تجاری گوشی‌های موبایل را در تمام زنجیره توزیع تا مصرف انجام دهند.

علیرضا شاه میرزایی معاون وزیر صمت گفت:باتوجه به افزایش قیمت گوشی‌های موبایل در بازار، وزارت صمت تصمیم به راه‌اندازی سامانه‌های کنترل بازار گرفته تا شرایط لازم برای دستیابی مصرف‌کنندگان به گوشی‌های موبایل با قیمت معقول را ایجاد کند.

او گفت: آخرین تجربه‌ای که در زمینه راه‌اندازی سامانه شفافیت فروشگاهی جهت کنترل قیمت در خاطره‌ها مانده، مربوط به ایجاد سامانه افق بوده که در این راستا واردکنندگان ملزم به درج برچسب قیمتی روی جعبه گوشی‌های موبایل بودند تا این قیمت مبنای عرضه آن در فروشگاه باشد.

شاه میرزایی گفت:همه واردکنندگان تلفن‌های همراه از ابتدای امسال متعهد هستند که ثبت اسناد تجاری گوشی‌های موبایل و وسایل ارتباطی سیم‌کارت‌خور را در تمام زنجیره توزیع تا مصرف‌کننده نهایی طبق مقررات انجام دهند و بر عوامل خود نظارت کنند و رتبه‌بندی آنان بر این اساس انجام خواهد شد.

او گفت:در سامانه جدید، مصرف‌کننده می‌تواند از جزئیاتی مانند قیمت ارز وارداتی تلفن همراه و قیمت مصرف‌کننده نهایی و همچنین شناسنامه گارانتی گوشی مطلع شود و به این ترتیب گوشی را بالاتر از قیمتی که باید، خریداری نکند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه برای فروشگاه‌ها باید یک پنجره واحد باشد، گفت: کالا‌ها مجهز به بارکد هستند و مردم با زدن بارکد مستقیم به ۱۲۴ متصل می‌شوند و در صورت گرانفروشی، همانجا می‌توانند تخلف را گزارش دهند.

شاه میرزایی گفت: اکنون روی ۱۰۰ هزار کارتخوان و بارکد خوان نرم افزار مربوطه نصب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.