سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین: اولویت ما بازکردن راه ترانزیت لهستان است

یک مقام ارشد اوکراینی اعلام کرد که اولویت مذاکرات امروز از سرگیری ترانزیت غلات از لهستان خواهد بود.

در واکنش به اقدام لهستان و مجارستان به ممنوعیت واردات غلات از کی‌یف، وزیر کشاورزی اوکراین گفت که کی‌یف به عنوان «اولین گام» در مذاکرات امروز (دوشنبه) در ورشو، بازگشایی ترانزیت غذا و غلات از طریق لهستان را تضمین خواهد کرد.

 به گزارش رویترز، «میکولا سولسکی» وزیر کشاورزی اوکراین، گفت: «به نظر ما اولین گام باید گشایش ترانزیت باشد، زیرا بسیار مهم است و این کاری است که باید بدون قید و شرط انجام شود و بعد از آن درباره چیز‌های دیگر صحبت خواهیم کرد. از نظر ارقام، هر چیزی متعلق به اوکراین که از مرز لهستان عبور کرده است حدود ۱۰ درصد از کل کالاهاییست که از اوکراین صادر شده است.»

این مقام اوکراینی همچنین افزود: «کالا‌های تحویل داده شده به مجارستان حدود ۶ درصد از صادرات مزرعه اوکراین را تشکیل می‌دهد. البته ترانزیت مواد غذایی اوکراین از طریق مجارستان و اسلواکی تحت تأثیر قرار نگرفت. مذاکرات بیشتری در این هفته روز چهارشنبه در رومانی و روز پنجشنبه در اسلواکی انجام خواهد شد.»

او به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که مذاکرات امروز در ورشو در میانه روز آغاز خواهد شد.

پس از حملات روسیه به اوکراین برخی بنادر دریای سیاه مسدود شد و مقادیر زیادی غلات اوکراینی که ارزان‌تر از تولید اتحادیه اروپا است، به دلیل تنگنا‌های لجستیکی در کشور‌های اروپای مرکزی ماند و به قیمت‌ها و فروش برای کشاورزان محلی ضربه زد.

لهستان و مجارستان این تصمیم را محافظت از بخش کشاورزی محلی خود دانستند، اما مدیر اجرایی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام لهستان و مجارستان برای منع واردات غلات اوکراینی، اقدام یکجانبه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره تجارت را غیرقابل قبول دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۰۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
اوکراین محل ازمایش های میکروبی تروریستی امریکا شده احتمالا محصولاتش هم الوده است . محصولاتش را نخرید